Treści na blogu to część tzw. content marketingu, który wpływa na pozycjonowanie i zwiększa szanse zamiany odwiedzin na zakup na stronie WWW.
Według badań prowadzanych przez Socjal Media Examiner, Content Marketing Institute czy też firmę Google wynika, że sklepy internetowe dysponujące aktywnym blogiem osiągają ponad 500% zaindeksowanych stron w wyszukiwarkach niż strony nie posiadające bloga.
Zastosowanie bloga
Większość marketerów B2B wykorzystuje w swojej pracy content marketing, czyli marketing treści. Ponad połowa marketów i sklepów online potwierdza, że treści które publikują na firmowym blogu są przyczyną najlepszych wyników sprzedażowych oraz doskonałą formą marketingu zwiększającą zasięg. Ponad 30% kupujących stwierdza, że w budowaniu zaufania i dokonaniu zakupu pomogła im jakość tekstu, na który natrafili na stronie WWW.
Uruchomienie bloga w sklepie internetowym lub bloga firmowego może przynieść ogromne zyski. Warto wiedzieć, że 7 na 10 ankietowanych (wg. Content Marketing Institute) woli promocję produktów przy pomocy artykułów niż w postaci tradycyjnych reklam. Czemu tak się dzieje? Blog dla witryny firmowej lub sklepu internetowego jest idealnym nośnikiem marketingu treści, czyli Content Marketingu.
W zawartości bloga, czyli we wpisach nie należy umieszczać krzykliwych reklamowych haseł, należy natomiast budować wiarygodność marki, odpowiadać na pytania klientów, umieszczać opinie innych o danym towarze, przekazywać informacje dotyczące danego produktu oraz pobudzać w użytkownikach potrzebę zakupu.
Do czego przydatny jest blog?
- każdy użytkownik chce zaoszczędzić czas, dlatego umiejętnie podziel blog na kategorie lub proste sekcje. Intuicyjna nawigacja to więcej więcej korzyści i większe zaufanie użytkownika do autora bloga.
- na każdego klienta wpływają opinie innych użytkowników. Zastanów się nad umieszczaniem na blogu opinii o produktach. Na przykład, możesz przygotować artykuł o produkcie, a następnie dodać link do strony z dużą ilością dobrych opinii. Nie jest zalecane usuwanie negatywnych opinii, ponieważ dzięki temu zaufanie do marki będzie wyższe.
- kupujący szuka lubi też rozrywkę – dlatego warto też publikować na blogu śmieszne zdjęcia, memy czy zabawne historie z życia firmy / sklepu. Ciekawe artykuły utrzymują użytkownika na stronie i mogą zwiększać zaangażowanie.
Treści na blogu poprawiają pozycję strony
- dzięki wpisom na blogu wzrasta liczba podstron w witrynie, czyli wewnętrznych linków, które mają znaczący wpływ na pozycjonowanie,
- potencjalni klienci mogą dzielić się przeczytanymi artykułami na blogu, zamieszczając linki w serwisach społecznych, na forach i innych stronach internetowych. Linki zewnętrzne również poprawią pozycję strony w wynikach wyszukiwarek,
- wyszukiwarki pozytywnie reagują na częste aktualizacje, czyli np. na pojawianie się nowych artykułów na blogu,
- jeśli wpisy na blogu będą zawierały odpowiedzi na popularne pytania klientów, to mogą być źródłem dla wielu odwiedzin pochodzących z wyszukiwarek internetowych.