Czy warto mieć bloga na stronie WWW?

Promocja na hosting WordPress

Treści na blogu to część tzw. content marketingu, który wpływa na pozycjonowanie i zwiększa szanse zamiany odwiedzin na zakup na stronie WWW.

Według badań prowadzanych przez Socjal Media Examiner, Content Marketing Institute czy też firmę Google wynika, że sklepy internetowe  dysponujące aktywnym blogiem osiągają ponad 500% zaindeksowanych stron w wyszukiwarkach niż strony nie posiadające bloga.

Właściciele stron WWW chcą przyciągnąć nowych klientów, utrzymać już istniejących i coraz bardziej promować swoją stronę poprzez pierwsze pozycje w wyszukiwarce. Osiągnięcie tych celów jest możliwe przy pomocy bloga w sklepie internetowym.

Zastosowanie bloga

Większość marketerów B2B wykorzystuje w swojej pracy content marketing, czyli marketing treści. Ponad połowa marketów i sklepów online potwierdza, że treści które publikują na firmowym blogu są przyczyną najlepszych wyników sprzedażowych oraz doskonałą formą marketingu zwiększającą zasięg. Ponad 30% kupujących stwierdza, że w budowaniu zaufania i dokonaniu zakupu pomogła im jakość tekstu, na który natrafili na stronie WWW.

Uruchomienie bloga w sklepie internetowym lub bloga firmowego może przynieść ogromne zyski. Warto wiedzieć, że 7 na 10 ankietowanych (wg. Content Marketing Institute) woli promocję produktów przy pomocy artykułów niż w postaci tradycyjnych reklam. Czemu tak się dzieje? Blog dla witryny firmowej lub sklepu internetowego jest idealnym nośnikiem marketingu treści, czyli Content Marketingu.

W zawartości bloga, czyli we wpisach nie należy umieszczać krzykliwych reklamowych haseł, należy natomiast budować wiarygodność marki, odpowiadać na pytania klientów, umieszczać opinie innych o danym towarze, przekazywać informacje dotyczące danego produktu oraz pobudzać w użytkownikach potrzebę zakupu.

Na zakup wpływa wiele czynników: cena, warunki dostawy, opis, warunki gwarancji, użyteczność serwisu i wiele innych. Informacje umieszczone na blogu mogą być bodźcem powodującym zamówienie.

Do czego przydatny jest blog?

  • każdy użytkownik chce zaoszczędzić czas, dlatego umiejętnie podziel blog na kategorie lub proste sekcje. Intuicyjna nawigacja to więcej więcej korzyści i większe zaufanie użytkownika do autora bloga.
  • na każdego klienta wpływają opinie innych użytkowników. Zastanów się nad umieszczaniem na blogu opinii o produktach. Na przykład, możesz przygotować artykuł o produkcie, a następnie dodać link do strony z dużą ilością dobrych opinii. Nie jest zalecane usuwanie negatywnych opinii, ponieważ dzięki temu zaufanie do marki będzie wyższe.
  • kupujący szuka lubi też rozrywkę – dlatego warto też publikować na blogu śmieszne zdjęcia, memy czy zabawne historie z życia firmy / sklepu. Ciekawe artykuły utrzymują użytkownika na stronie i mogą zwiększać zaangażowanie.

Treści na blogu poprawiają pozycję strony

  • dzięki wpisom na blogu wzrasta liczba podstron w witrynie, czyli wewnętrznych linków, które mają znaczący wpływ na pozycjonowanie,
  • potencjalni klienci mogą dzielić się przeczytanymi artykułami na blogu, zamieszczając linki w serwisach społecznych, na forach i innych stronach internetowych. Linki zewnętrzne również poprawią pozycję strony w wynikach wyszukiwarek,
  • wyszukiwarki pozytywnie reagują na częste aktualizacje, czyli np. na pojawianie się nowych artykułów na blogu,
  • jeśli wpisy na blogu będą zawierały odpowiedzi na popularne pytania klientów, to mogą być źródłem dla wielu odwiedzin pochodzących z wyszukiwarek internetowych.
  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie
Promocja na hosting WordPress

Co to jest favicon i jak dodać do strony WWW?

Poniższy artykuł przedstawia co to są Favicony, dlaczego warto je używać, jak ważne są do prowadzenia strony WWW oraz jak je dodać do swojej...

Błąd 302 – co to jest i jak naprawić?

W artykule zostało wytłumaczone co to jest błąd 302 i jak poradzić sobie z jego naprawą. Jest to komunikat błędu, który możemy napotkać...

Brotli – co to jest i dlaczego warto go używać?

W niniejszym artykule wyjaśniamy co to jest Brotli oraz jakie korzyści płyną z jego zastosowania. Dowiedz się więcej o tej metodzie kompresji...

Domeny, hosting, serwery VPS i poczta e-mail

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji.

Telefon

Kontakt w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - piątek
8.00 - 16.00
Infolinia:
+48 71 715 27 24

Poczta

Kontakt mailowy w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - niedziela
24h na dobę
Email:
bok@domenomania.pl