Jak naprawić błąd połączenia z bazą danych WordPress?

Promocja na hosting

Strona internetowa nie działa? Z pewnością nie jesteś zadowolony tak samo jak użytkownicy odwiedzający witrynę. Jest to szczególnie irytujące, kiedy po wejściu na Twoją stronę internetową zobaczysz błąd nawiązywania połączenia z bazą danych.

Błąd z nienawiązywaniem połączenia z bazą danych MySQL w WordPress to poważny problem, który całkowicie uniemożliwia dostęp do witryny. Sprawdź, jak szybko go naprawić, aby przywrócić prawidłowe działanie witryny internetowej opartej o system WordPress.

Kluczowe przyczyny błędu połączenia z bazą danych

WordPress wysyła zapytania do bazy danych i pobiera prawidłowe informacje, które są następnie wyświetlane jako kompletna strona. Jeśli z jakiegoś powodu WordPress nie może uzyskać dostępu do bazy danych Twojej witryny lub nie działa prawidłowo, wynikiem jest komunikat o takiej lub podobnej treści: Błąd nawiązywania połączenia z bazą danych.

Błąd połączenia z bazą danych może oznaczać problem z SQL, danymi dostępu lub hostingiem

Ten błąd jest o tyle ciężki, że uniemożliwia nie tylko wczytanie witryny, ale również panelu administratora WordPress. Być może nie od razu zorientujesz się, że błąd występuje, gdyż odwiedzający mogą nadal widzieć zapisanie kopie stron w pamięci podręcznej. Dlatego, jeśli wykryjesz błąd wcześnie i rozwiążesz problem przed odświeżeniem pamięci podręcznej witryny, możesz uniknąć zbyt wielu przerw w działaniu witryny i firmy.

Zazwyczaj problem z połączeniem z bazą danych występuje z 3 powodów:

  • dostęp do bazy danych został ograniczony: istnieje szansa, że dane dostępu do bazy danych uległy zmianie, np. zostały zaktualizowane w panelu klienta lub zmienione po stronie plików konfiguracyjnych WordPress (wp-config.php),
  • baza danych uległa uszkodzeniu: bazy SQL to zbiory ogromnej liczby informacji dotyczących różnych części witryny WordPress. Może zdarzyć się, że jakiś ich fragment ulegnie uszkodzeniu i automatycznie cała baza danych przestanie funkcjonować poprawnie,
  • uszkodzenie plików źródłowych WordPress: jeśli edytujesz pliki źródłowe, dodając lub usuwając elementy kodu źródłowego, może dojść do uszkodzenia całej witryny internetowej i pojawi się także problem z połączeniem z bazą danych,

To są oczywiście przyczyny, które mniej lub bardziej wynikają z działania CMS WordPress lub powiązanej z nim bazy danych. Warto też pamiętać o podstawowej przyczynie, która często rodzi niepotrzebne działania. To oczywiście działanie samego hostingu – dlatego warto sprawdzić czy inne strony znajdujące się na tym samym serwerze działają prawidłowo lub czy dostawca usługi hostingowej nie informuje o przejściowych problemach w dostępie do jego usług.

Jak naprawić błąd połączenia z bazą danych WordPress?

Rozwiązywanie problemów zacznij od plików konfiguracyjnych WordPress i ustawień hostingu:

Nazwa i hasło do bazy danych w pliku wp-config.php

Sprawdź nazwę i hasło do bazy danych, a następnie zaktualizuj je w pliku wp-config.php.

Ponieważ jest to najbardziej prawdopodobna przyczyna błędu, powinien to być również pierwszy krok w rozwiązywaniu problemów. Istnieje wiele sytuacji, kiedy dane mogą zostać zmienione, ale najczęściej problem występuje przy nowych instalacjach WordPress lub podczas przenoszenia witryny internetowej między serwerami. Różne rodzaje hostingu, generują różne nazwy baz danych, niekiedy nie dając użytkownikowi możliwości, nadania jej indywidualnej nazwy.

W pliku wp-config.php znajdziesz informacje o aktualnie używanej bazy danych. Pobierz, edytuj lub otwórz podgląd pliku:

  • Nazwa bazy danych – nazwa bazy danych używana przez WordPress,
  • Nazwa użytkownika bazy danych – nazwa użytkownika, która ma dostęp do tej bazy danych,
  • Hasło bazy danych – hasło używane przez nazwę użytkownika w celu uzyskania dostępu do bazy danych,
  • Host bazy danych – nazwa hosta serwera bazy danych.
    // ** MySQL settings ** //
    /** The name of the database for WordPress */
    define( 'DB_NAME', 'nazwa_bazy_danych' );
    /** MySQL database username */
    define( 'DB_USER', 'nazwa_uzytkownika_bazy_danych' );
    /** MySQL database password */
    define( 'DB_PASSWORD', 'haslo_do_bazy_danych' );
    /** MySQL hostname */
    define( 'DB_HOST', 'localhost' );

Jeśli sprawdziłeś nazwę i hasło baz danych, zwróć również uwagę na DB_HOST. W większości przypadków także w Domenomania.pl powinien on wskazywać na localhost.

Przywróć kopię zapasową strony internetowej

Przywróć kopię zapasową WordPress oraz kopię zapasową bazy danych.

Ten krok możesz wykonać na samym końcu, jeśli wszystkie inne rozwiązania okażą się nieskuteczne. Podczas tworzenia strony internetowej, dokonujesz wiele zmian, także w kodzie źródłowym strony lub instalując kolejne wtyczki, które mogą znacząco wpływać na funkcjonowanie CMS.

W takiej sytuacji warto również wcześniej przeanalizować ostatnio wprowadzane zmiany. Jeśli instalowałeś nowe wtyczki lub konfigurowałeś je, możesz za pomocą FTP wyłączyć wtyczkę, np. zmieniając nazwę folderu, w którym znajduje się, a który został przez nią utworzony. Jeśli mimo to, strona wciąż wyświetla komunikat błędu, rozważ przywrócenie kopii zapasowej.

Zdalne naprawianie bazy danych

Napraw bazę danych WordPress. Możesz spróbować naprawić bazę danych, aby wyeliminować możliwe uszkodzenie. W tym celu zalecamy użycie wbudowanego narzędzia do naprawy bazy danych WordPress. Aby uzyskać do niego dostęp, otwórz plik wp-config.php i dodaj na końcu następujący kod:

define('WP_ALLOW_REPAIR', prawda);

Następnie otwórz nową kartę przeglądarki i wywołaj adres: https://adres-strony.pl/wp-admin/maint/repair.php , zastępując „adres-strony” rzeczywistą domeną Twojej witryny. Spowoduje to wyświetlenie narzędzia do naprawy bazy danych. Kliknij przycisk: Napraw bazę danych, aby rozpocząć ten proces.

Skontaktuj się z usługodawcą hostingu

Upewnij się, czy serwer bazy danych działa: ostatnią możliwością jest awaria serwera bazy danych. Możesz sprawdzić, czy serwer działa, np. weryfikując aktywność innych Twoich witryn lub sprawdzając komunikaty techniczne dostawcy usługi. Serwer baz danych może nie działać z wielu powodów, np. za dużo jednoczesnych połączeń z bazą danych, problemy z inną witryną na hostingu współdzielonym lub typowa awaria sprzętowa.

W dużej części przypadków, kiedy administrator strony potwierdza, że problem występuje po stronie hostingu, jest on chwilowy. Dostawcy usług hostingowych gwarantują dziś bardzo wysoką dostępność swoich usług. W większości przypadków odświeżenie strony internetowej powoduje natychmiastowe przywrócenie połączenia z bazą danych.

Jak przenieść stronę WWW z dhosting.pl na inny serwer w 48h?

    Jeśli masz już stronę internetową umieszczoną na serwerze u innego operatora jak np. dhosting.pl, możesz ją bezproblemowo przenieść do f...

Jak przenieść stronę WWW z Linux.pl na inny serwer w 48h?

    Jeśli masz już stronę internetową umieszczoną na serwerze u innego operatora jak np. linux.pl, możesz ją bezproblemowo przenieść do firm...

Jak uzyskać kod authinfo w home.pl?

Usługa utrzymania domen internetowych jest z reguły podobna u wielu dostawców. Obejmuje podstawowe elementy, takie jak rejestracja, odnowienie i zarzą...

Domeny, hosting, serwery VPS i poczta e-mail

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji.

Telefon

Kontakt w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - piątek
8.00 - 16.00
Infolinia:
+48 71 715 27 24

Poczta

Kontakt mailowy w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - niedziela
24h na dobę
Email:
bok@domenomania.pl