Czy można dodać wielu użytkowników w cPanel?
Po zalogowaniu do cPanelu, możesz utworzyć kolejne konta użytkowników, które będą miały dostęp do panelu administracyjnego cPanel. Dodatkowe konta w cPanel możesz utworzyć dla Twoich współpracowników lub klientów.
Dodawanie nowego użytkownika w cPanel
- Zaloguj się do panelu cPanel.
- Po zalogowaniu do cPanel, znajdź sekcję: Preferencje na dole ekranu i kliknij opcję: Użytkownicy.
- Na ekranie zostanie wyświetlona lista utworzonych dotychczas użytkowników. Kliknij przycisk: Stwórz użytkownika, aby rozpocząć proces tworzenia nowego użytkownika z dostępem do cPanelu.
- Na ekranie zostanie wyświetlony formularz dodawania nowego użytkownika w cPanel. Uzupełnij sekcje:
- Nazwa użytkownika – będzie to login, którym nowy użytkownik zaloguje się do cPanel
- Hasło – będzie to hasło, za pomocą którego nowy użytkownik będzie się mógł zalogować do cPanel
- Użytkownik ustawi hasło do konta – wybierz tę opcję jeśli chcesz by użytkownik otrzymał wiadomosć e-mail z linkiem do ustanowienia hasła
- Ustaw hasło użytkownika – skorzystaj z tej opcji jeśli chcesz samodzielnie ustanowić hasło dla nowego użytkownika
- Kontaktowy adres e-mail – podaj adres e-mail dla tworzonego użytkownika, aby mógł on np. korzystać z funkcji przywrócenia hasła do cPanel
- Uprawnienia – w tym miejscu możesz włączyć dostęp konta użytkownika cPanel do wybranych usług:
- Administrator: Ta rola obejmuje dostęp do ról Baza danych, E-mail oraz WWW
- Baza danych: Ta rola zapewnia dostęp do narzędzi związanych z zarządzaniem bazami danych.
- E-mail: Ta rola zapewnia dostęp do narzędzi związanych z administracją pocztą e-mail.
- WWW: Ta rola zapewnia dostęp do narzędzi związanych z funkcjonalnością stron internetowych.
- Kliknij przycisk: Utwórz, aby utworzyć nowego użytkownika.
Sprawdź także: