Przedsiębiorcy mogą skorzystać z możliwości uzyskania dotacji czy dofinansowania na założenie sklepu internetowego, które zdecydowanie ułatwiają start działalności w Internecie.
- Dotacja na sklep internetowy z Urzędu Pracy (UP)
- Dofinansowanie sklepu internetowego z Funduszy Europejskich (UE)
- Jak wykorzystać bon na cyfryzację do przyspieszenia rozwoju?
Założenie sklepu internetowego może wiązać się z wysokimi nakładami finansowymi, na które nie wszystkich może stać i z tego względu temat pozyskania dotacji / dofinansowania od instytucji publicznych jest popularny – tym bardziej dzisiaj, gdy biznes przenosi się do sieci.
Dotacja na sklep internetowy z Urzędu Pracy (UP)
Dotacja sklepu internetowego pochodząca z Urzędu Pracy nie jest trudna do uzyskania. Jest to jednorazowa dotacja, która pozwala wystartować z własnym biznesem pod postacią sklepu w sieci Internet. Dotacje z Urzędu Pracy na taki cel kierowane są osób, które handlują w świecie fizycznym i chciałyby rozpocząć sprzedaż w Internecie.
Dla kogo przeznaczona jest dotacja na sklep internetowy z Urzędu Pracy?
- składający wniosek musi być pełnoletnim obywatelem Polski,
- wymagane jest posiadanie statusu osoby bezrobotnej,
- składający przez ostatnie 12 miesięcy nie prowadził innej działalności gospodarczej,
- ubiegający się o dotacje nie może studiować dziennie (nie dotyczy trybu zaocznego),
- składający w przeszłości nie ubiegał się o dotacje lub nie składał wniosków w innych urzędach,
- ubiegający przez ostatnich 12 miesięcy nie odmówił przyjęcia zatrudnienia lub stażu proponowanych przez UP,
- w ciągu ostatnich 2 lat osoba ubiegająca się o dotacje nie mogła popełnić żadnego przestępstwa gospodarczego.
Dotacje przyznawane z Urzędu Pracy są bezzwrotne, jeśli środki pieniężne zostaną wykorzystane zgodnie z przeznaczeniem zadeklarowanym na złożonym wniosku. Po uzyskaniu dotacji, działalność powinna być prowadzona przynajmniej przez 12 miesięcy – jeśli tak się nie stanie, to Urząd Pracy może wymagać zwrotu dotacji wraz z naliczonymi odsetkami.
Środki pieniężne uzyskane z dotacji UP możesz przeznaczyć m.in na oprogramowanie sklepu internetowego, prowadzenie kampanii reklamowych, pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarkach internetowych czy nawet na środki trwałe takie jak: komputer, drukarka, ksero, sprzęt fotograficzny, meble czy nawet materiały biurowe.
Dofinansowanie esklepu z Funduszy Europejskich (UE)
W ramach Funduszy Europejskich możesz starać się o przyznanie dofinansowania na działalność sklepu internetowego – nawet, jeśli nie prowadzisz sklepu stacjonarnie. Jeśli złożysz przemyślany wniosek wraz ze szczegółowo rozpisanym biznesplanem, to zależnie od wybranego programu możesz uzyskać nawet 600 000 zł dofinansowania na swoją działalność.
Pieniądze pozyskane z dofinansowania UE możesz przeznaczyć na postawienie sklepu internetowego i wszystko co jest z tym związane. Przykładowo, we wniosku warto przedstawić jakie dokładnie produkty chcesz sprzedawać, dla kogo będą one przeznaczone czy w jaki sposób chcesz promować swoje produkty, aby dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów.
Dofinansowanie z Funduszy Europejskich możesz otrzymać z wielu aktualnie otwartych programów skierowanych dla działalności internetowej – możesz złożyć wnioski do wielu z nich w celu uzyskania dofinansowania. Możesz wybrać co najmniej kilka programów, które wspomagają działalność e-commerce – nowe programy pojawiają się cyklicznie na oficjalnej witrynie projektów.
Jeśli wybrałeś program, w ramach którego chcesz wnioskować o dofinansowanie z Funduszy Europejskich, to rozpocznij od wypełnienia formularza on-line oraz wydrukuj i wypełnij formularz w wersji papierowej, do którego dołączysz szczegółowo rozpisany biznesplan swojej działalności.
Możesz skorzystać z usług firm doradczych, które specjalizują się pozyskiwaniem środków z Unii Europejskiej. Takie wsparcie w wypełnieniu wniosku i moderowanie realizacji czy rozliczeń zdecydowanie ułatwią otrzymanie dofinansowania na sklep internetowy.
Jak wykorzystać bon na cyfryzację do przyspieszenia rozwoju?
W dobie dynamicznie rozwijającej się gospodarki cyfrowej, bon na cyfryzację staje się kluczowym narzędziem wspierającym transformację cyfrową małych i średnich przedsiębiorstw. Dzięki bezzwrotnej dotacji, firmy mają szansę na wdrożenie nowoczesnych rozwiązań IT, które nie tylko zwiększą ich konkurencyjność, ale również umożliwią efektywniejsze zarządzanie w czasach niepewności gospodarczej.
Wykorzystanie technologii cyfrowych jako przepustka do sukcesu
Inwestycja w cyfryzację to nie tylko krok w stronę automatyzacji procesów biznesowych, ale również możliwość stworzenia innowacyjnych produktów i usług, które odpowiadają na zmieniające się potrzeby rynku. Bon na cyfryzację umożliwia finansowanie projektów związanych z wdrożeniem oprogramowania, usług programistycznych, a także rozwojem e-commerce, co jest szczególnie istotne w kontekście rosnącej roli handlu internetowego.