Aliasy e-mail i usługi przesyłania dalej cPanel

Usługi przesyłania dalej poczty e-mail dostępne w cPanel umożliwiają automatyczne przekazywanie przychodzących wiadomości na jeden adres e-mail do innej wskazanej skrzynki pocztowej.

Jak dodać alias, czyli usługę przesyłania dalej w cPanel?

Po dodaniu usługi przesyłania dla istniejącego adresu e-mail, jedna kopia wiadomości zostanie zachowana w istniejącej skrzynce e-mail, a druga kopia zostanie wysłana na nowy adres. Jeśli utworzysz usługę przesyłania dalej dla nieistniejącego adresu, to wiadomość zostanie wysłana tylko na nowy adres.

  1. Zaloguj się do panelu cPanel.
  2. Przejdź do sekcji: E-mail, a następnie wybierz opcję: Usługi przesyłania poczty e-mail dalej.
  3. Kliknij przycisk: Dodaj usługę przesyłania dalej.
  4. Aby utworzyć usługę przesyłania dalej wypełnij wyświetlony formularz:
    • Adres do przesyłania dalej – wpisz nazwę, która będzie znajdowała się przed @ w aliasie e-mail.
    • Domena – wybierz domenę (na liście wyświetlana jest lista domen przypisanych i dodanych do cPanel).
    • Przesyłaj dalej na adres e-mail – wpisz adres e-mail, na które ma być przesyłana cała poczta e-mai.

      Możesz też wybrać opcję: Odrzuć i wyślij błąd do nadawcy (w czasie działania usługi SMTP) i następnie wpisać komunikat, który otrzymają nadawcy poczty wysyłanej na adres aliasu.

  5. Kliknij przycisk: Dodaj usługę przesyłania dalej, aby utworzyć alias dla skrzynki (czyli kolejny adres e-mail).

Jak sprawdzić gdzie trafia przesyłana dalej poczta?

Skorzystaj z funkcji cPanel, która umożliwia sprawdzanie co dzieje się z przekazywanymi wiadomościami e-mail.

  1. Zaloguj się do panelu cPanel.
  2. Przejdź do sekcji: E-mail, a następnie wybierz opcję: Usługi przesyłania poczty e-mail dalej.
  3. Kliknij przycisk: Śledzenie przy utworzonym aliasie.
  4. Jeśli będą dostępne wyniki do wyświetlenia, to na ekranie zostanie przedstawiony diagram, zawierający informacje gdzie kierowana jest przesyłana dalej poczta e-mail. Informacje mogą być pomocne przy śledzeniu i identyfikowaniu błędów z routingiem poczty.
  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie