Jak zmienić hasło do e-mail w Thunderbird?

Zmiana hasła do skrzynki e-mail w programie Thunderbird to kwestia kilku kliknięć. Jeśli zmienisz swoje hasło do skrzynki pocztowej w Domenomania.pl, z której na co dzień korzystasz poprzez program Mozilla Thunderbird, konieczna będzie jego aktualizacja w programie.

WAŻNE! Przez program pocztowy nie zmienisz obecnego hasła do skrzynki

WAŻNE! Program Mozilla Thunderbird nie umożliwia zmiany Twojego hasła do skrzynki pocztowej. Możesz tego dokonać jedynie u swojego dostawcy (hosting, Gmail itp.). Niniejszy tutorial tłumaczy jak wprowadzić nowe (zmienione) hasło do programu pocztowego, w którym zapisane było hasło dotychczasowe.

Jak zmienić hasło do skrzynki e-mail w Thunderbird?

Jest to bardzo proste, ponieważ po uruchomieniu programu sam zweryfikuje on czy zapisane w nim hasło jest aktualne.

  1. Po uruchomieniu programu pocztowego Thunderbird, wyświetlony zostanie odpowiedni komunikat z prośbą o aktualizację hasła. W okienku, które się pojawi wybierz opcję Wprowadź nowe hasło.Zmiana hasła do e-mail Thunderbird
  2. W kolejnym okienku podaj nowe hasło, zaznacz opcję Użyj Menedżera haseł, aby zachować to hasło, następnie kliknij Ok.Zmiana hasła w programie e-mail Thunderbird
  3. Hasło do serwera poczty przychodzącej zostanie zaktualizowane. Wyżej opisane kroki należy powtórzyć dla serwera poczty wychodzącej. W tym przypadku program także wykryje niezgodność starego hasła i wyświetli stosowną prośbę przy próbie wysłania wiadomości e-mail.Zmiana hasła do e-mail Thunderbird podczas próby wysyłki
  4. W kolejnym okienku podaj nowe hasło, zaznacz opcję Użyj Menedżera haseł, aby zachować to hasło, następnie kliknij Ok.Zmiana hasła do konta e-mail Thunderbird
  5. To wszystko! Nowe hasło zostało zaktualizowane w programie Mozilla Thunderbird.

Jak usunąć zapisane dane logowania w Menedżerze haseł?

Jeśli użyłeś Menedżera haseł do zapisania swojego hasła, możesz w łatwy sposób usunąć zapisane dane.

  1. W tym celu, w oknie głównym programu, kliknij na klawiaturze przycisk Alt. W górnej części okna programu pojawi się dodatkowe menu. Wybierz z niego zakładkę Narzędzia, a następnie Opcje.W Thunderbird kliknij Narzędzia -> Opcje
  2. W kolejnym oknie przejdź do sekcji Bezpieczeństwo, następnie wybierz zakładkę Hasła i kliknij przycisk Zachowane hasła.W Thunderbird kliknij zakładkę Bezpieczeństwo i przejdź do zakładki Hasła
  3. Teraz zaznacz hasła do których kont chcesz usunąć i kliknij przycisk Usuń.W programie Thunderbird zaznacz hasła i kliknij Usuń
  4. To wszystko! Zapisane hasła zostały usunięte. Przy kolejnej próbie sprawdzenia lub wysłania poczty zostaniesz poproszony o wprowadzenie hasła.
  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie