Jak skonfigurować pocztę w Windows 10?

Promocja na hosting WordPres za 1 zł na 6 miesięcy

System Windows 10 posiada wbudowany i przyjazny użytkownikowi program pocztowy o nazwie Poczta. Konfiguracja skrzynki pocztowej za jego pomocą jest bardzo prosta i składa się jedynie z kilku nieskomplikowanych kroków.

Domenomania.pl już od ponad 15 lat zajmuje się hostingiem stron WWW i rejestracją domen.

Jak skonfigurować pocztę w Windows 10?

  1. Na początku wyszukaj w Menu Start systemu Windows program o nazwie: Poczta i uruchom go. Po uruchomieniu, kliknij ikonkę zębatki w dolnej części okna.Aby skonfigurować pocztę w Windows 10, przejdź do ustawień w lewym dolnym rogu ekranu.
  2. Następnie z prawego menu wybierz: Konta.Aby ustawić pocztę w Windows 10, po prawej stronie wybierz sekcję: Konta.
  3. W kolejnym oknie kliknij: Dodaj konto.Aby skonfigurować nowe konto w Windows 10, kliknij opcję: Dodaj konto.
  4. Teraz spośród wyświetlonych opcji konfiguracji skrzynki pocztowej wybierz: Konfiguracja zaawansowana.W wyświetlonym oknie wybierz: Konfiguracja zaawansowana, aby dodać nowe konto e-mail w Windows 10.
  5. W kolejnym oknie kliknij opcję: Internetowa poczta e-mail.W wyświetlonym oknie wybierz: Internetowa poczta e-mail.
  6. Pora na uzupełnienie danych konfiguracyjnych skrzynki pocztowej.

Konfiguracja skrzynki e-mail z certyfikatem SSL serwera od Domenomania.pl

Jeśli chcesz użyć konfiguracji bez wykorzystania SSL, wypełnij pola w następujący sposób:

  • Adres e-mail – w tym polu podaj swój adres e-mail.
  • Nazwa użytkownika – tutaj podaj pełny adres e-mail swojej skrzynki pocztowej.
  • Hasło – w tym miejscu podaj swoje hasło.
  • Nazwa konta – podaj dowolną nazwę tworzonego konta.
  • Wysyłaj wiadomości przy użyciu tej nazwy – w tym polu wpisz swoje imię i nazwisko.
  • Serwer przychodzącej poczty e-mail – tutaj wpisz adres serwera, na którym znajduje się Twoje konto, np. n122.domenomania.pl.
  • Typ konta – w tym polu ustaw IMAP4 – mocno sugerujemy to rozwiązanie ponieważ jest to najnowszy oraz najnowocześniejszy protokół pocztowy, którego główną zaletą jest możliwość synchronizacji wszystkich folderów pocztowych z różnymi urządzeniami jednocześnie – zarówno komputerami, jak i urządzeniami mobilnymi. Po zakończeniu konfiguracji skrzynki e-mail, ustawienia tego nie można zmienić. W razie chęci zmiany protokołu konieczne będzie rozpoczęcie konfiguracji od początku.
  • Serwer wychodzącej poczty e-mail – w tym miejscu wpisz te same dane, które podałeś w polu: Serwer przychodzącej poczty e-mail.

Upewnij się także czy zaznaczone są wszystkie pola z „ptaszkami”:

  • Serwer poczty wychodzącej wymaga uwierzytelniania,
  • Użyj tej samej nazwy użytkownika i hasła do wysyłania poczty e-mail,
  • Wymagaj protokołu SSL dla przychodzącej poczty e-mail,
  • Wymagaj protokołu SSL dla wychodzącej poczty e-mail.

Konfiguracja skrzynki e-mail z certyfikatem SSL serwera od Domenomania.pl

Konfiguracja skrzynki e-mail z własnym certyfikatem SSL

Jeśli posiadasz certyfikat SSL w ramach hostingu dla własnej domeny, wprowadź następujące dane:

  • Adres e-mail – w tym polu podaj swój adres e-mail.
  • Nazwa użytkownika – tutaj podaj pełny adres e-mail swojej skrzynki pocztowej.
  • Hasło – w tym miejscu podaj swoje hasło.
  • Nazwa konta – podaj dowolną nazwę tworzonego konta.
  • Wysyłaj wiadomości przy użyciu tej nazwy – w tym polu wpisz swoje imię i nazwisko.
  • Serwer przychodzącej poczty e-mail – tutaj wpisz: mail.twojadomena.pl, zastępując „twojadomena.pl” własną domeną.
  • Typ konta – w tym polu ustaw IMAP4 – mocno sugerujemy to rozwiązanie ponieważ jest to najnowszy oraz najnowocześniejszy protokół pocztowy, którego główną zaletą jest możliwość synchronizacji wszystkich folderów pocztowych z różnymi urządzeniami jednocześnie – zarówno komputerami, jak i urządzeniami mobilnymi. Po zakończeniu konfiguracji skrzynki e-mail, ustawienia tego nie można zmienić. W razie chęci zmiany protokołu konieczne będzie rozpoczęcie konfiguracji od początku.
  • Serwer wychodzącej poczty e-mail – w tym miejscu wpisz te same dane, które podałeś w polu Serwer przychodzącej poczty e-mail.

Upewnij się także czy zaznaczone są wszystkie pola z „ptaszkami”:

  • Serwer poczty wychodzącej wymaga uwierzytelniania,
  • Użyj tej samej nazwy użytkownika i hasła do wysyłania poczty e-mail,
  • Wymagaj protokołu SSL dla przychodzącej poczty e-mail,
  • Wymagaj protokołu SSL dla wychodzącej poczty e-mail.

Konfiguracja skrzynki e-mail z własnym certyfikatem SSL

Konfiguracja skrzynki e-mail bez certyfikatu SSL

Jeśli chcesz użyć konfiguracji bez wykorzystania bezpiecznego połączenia SSL, wypełnij pola w następujący sposób:

  • Adres e-mail – w tym polu podaj swój adres e-mail.
  • Nazwa użytkownika – tutaj podaj pełny adres e-mail swojej skrzynki pocztowej.
  • Hasło – w tym miejscu podaj swoje hasło.
  • Nazwa konta – podaj dowolną nazwę tworzonego konta.
  • Wysyłaj wiadomości przy użyciu tej nazwy – w tym polu wpisz swoje imię i nazwisko.
  • Serwer przychodzącej poczty e-mail – tutaj wpisz: mail.twojadomena.pl, zastępując „twojadomena.pl” własną domeną.
  • Typ konta – w tym polu ustaw IMAP4 – mocno sugerujemy to rozwiązanie ponieważ jest to najnowszy oraz najnowocześniejszy protokół pocztowy, którego główną zaletą jest możliwość synchronizacji wszystkich folderów pocztowych z różnymi urządzeniami jednocześnie – zarówno komputerami, jak i urządzeniami mobilnymi. Po zakończeniu konfiguracji skrzynki e-mail, ustawienia tego nie można zmienić. W razie chęci zmiany protokołu konieczne będzie rozpoczęcie konfiguracji od początku.
  • Serwer wychodzącej poczty e-mail – w tym miejscu wpisz te same dane, które podałeś w polu Serwer przychodzącej poczty e-mail.

Upewnij się także czy zaznaczone są wszystkie pola z „ptaszkami”:

  • Serwer poczty wychodzącej wymaga uwierzytelniania,
  • Użyj tej samej nazwy użytkownika i hasła do wysyłania poczty e-mail.

Poniższe jednak muszą być odznaczone:

  • Wymagaj protokołu SSL dla przychodzącej poczty e-mail,
  • Wymagaj protokołu SSL dla wychodzącej poczty e-mail.

Konfiguracja skrzynki e-mail bez certyfikatu SSL

Zakończenie konfiguracji poczty w Windows 10

  1. Kiedy wypełnisz wszystkie pola odpowiednimi danymi kliknij przycisk: Zaloguj się w dolnej części okna. W kolejnym oknie potwierdzającym koniec procesu konfiguracji kliknij przycisk: Gotowe.Po zakończeniu konfiguracji konta pocztowego w Windows 10, kliknij przycisk: Gotowe.
  2. To wszystko! Twoja skrzynka pocztowa w programie Poczta dla systemu Windows została skonfigurowana!Twoja poczta e-mail w programie: Poczta dla Windows 10 została skonfigurowana!

Domenomania.pl to jedna z czołowych i największych firm w Polsce, która nieprzerwanie od roku 2004 dostarcza usługi związane z hostingiem, domenami, pozycjonowaniem stron internetowych oraz kreacją stron WWW.

Dodatkowe instrukcje konfiguracji Poczty w Windows 10

  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie
Promocja na hosting WordPres za 1 zł na 6 miesięcy

Najpopularniejsze frameworki PHP

Język PHP służy przede wszystkim do tworzenia stron internetowych, a także rozmaitych aplikacji. Mając do dyspozycji framework PHP otrzymujesz...

Co to jest Core Web Vitals?

Wskaźniki internetowe to gorący temat w społeczności zajmującej się szeroko pojętym SEO. Jednym z popularnych tematów powiązanych z SEO jest...

Popularne wtyczki do optymalizowania obrazów w WordPress

Obrazy wstawione na stronie internetowej mogą poprawić wrażenia użytkowników odwiedzających Twoją witrynę - wzbudzić zainteresowanie,...

Domeny, hosting, serwery VPS i poczta e-mail

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji.

Telefon

Kontakt w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - piątek
8.00 - 16.00
Infolinia:
+48 71 715 27 24

Poczta

Kontakt mailowy w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - niedziela
24h na dobę
Email:
bok@domenomania.pl