Jak skonfigurować pocztę w Windows 10?

Promocja na hosting WordPress

Konfiguracja poczty Windows 10 to wyjątkowo prosta czynność. System Windows 10 oferuje wiele użytecznych narzędzi, a jednym z nich jest aplikacja Poczta, która umożliwia łatwe skonfigurowanie skrzynki pocztowej. W tym artykule dowiesz się, jak skonfigurować pocztę w Windows 10 za pomocą kilku prostych kroków. W szczególności skupimy się na konfiguracji skrzynki e-mail z certyfikatem SSL serwera od Domenomania.pl, własnym certyfikatem SSL oraz bez certyfikatu SSL. Przygotuj się na wygodną i bezpieczną konfigurację swojej poczty w Windows 10!

Krok po kroku skonfigurujesz swoją skrzynkę e-mail, niezależnie od tego, czy korzystasz z certyfikatu SSL od Domenomania.pl, posiadasz własny certyfikat SSL, czy też decydujesz się na konfigurację bez wykorzystania certyfikatu SSL. Dodatkowo, dowiesz się, jak dodać podpis oraz jak zmienić hasło do e-maila w aplikacji Poczta dla Windows 10. Zaczynamy naszą przygodę z konfiguracją poczty Windows 10!

System Windows 10 posiada wbudowany i przyjazny użytkownikowi program pocztowy o nazwie Poczta. Konfiguracja skrzynki pocztowej za jego pomocą jest bardzo prosta i składa się jedynie z kilku nieskomplikowanych kroków.

Domenomania.pl już od ponad 15 lat zajmuje się hostingiem stron WWW i rejestracją domen.

Jak skonfigurować pocztę w Windows 10?

  1. Na początku wyszukaj w Menu Start systemu Windows program o nazwie: Poczta i uruchom go. Po uruchomieniu, kliknij ikonkę zębatki w dolnej części okna.Aby skonfigurować pocztę w Windows 10, przejdź do ustawień w lewym dolnym rogu ekranu.
  2. Następnie z prawego menu wybierz: Konta.Aby ustawić pocztę w Windows 10, po prawej stronie wybierz sekcję: Konta.
  3. W kolejnym oknie kliknij: Dodaj konto.Aby skonfigurować nowe konto w Windows 10, kliknij opcję: Dodaj konto.
  4. Teraz spośród wyświetlonych opcji konfiguracji skrzynki pocztowej wybierz: Konfiguracja zaawansowana.W wyświetlonym oknie wybierz: Konfiguracja zaawansowana, aby dodać nowe konto e-mail w Windows 10.
  5. W kolejnym oknie kliknij opcję: Internetowa poczta e-mail.W wyświetlonym oknie wybierz: Internetowa poczta e-mail.
  6. Pora na uzupełnienie danych konfiguracyjnych skrzynki pocztowej.

Konfiguracja skrzynki e-mail z certyfikatem SSL serwera od Domenomania.pl

Jeśli chcesz użyć konfiguracji bez wykorzystania SSL, wypełnij pola w następujący sposób:

  • Adres e-mail – w tym polu podaj swój adres e-mail.
  • Nazwa użytkownika – tutaj podaj pełny adres e-mail swojej skrzynki pocztowej.
  • Hasło – w tym miejscu podaj swoje hasło.
  • Nazwa konta – podaj dowolną nazwę tworzonego konta.
  • Wysyłaj wiadomości przy użyciu tej nazwy – w tym polu wpisz swoje imię i nazwisko.
  • Serwer przychodzącej poczty e-mail – tutaj wpisz adres serwera, na którym znajduje się Twoje konto, np. n122.domenomania.pl.
  • Typ konta – w tym polu ustaw IMAP4 – mocno sugerujemy to rozwiązanie ponieważ jest to najnowszy oraz najnowocześniejszy protokół pocztowy, którego główną zaletą jest możliwość synchronizacji wszystkich folderów pocztowych z różnymi urządzeniami jednocześnie – zarówno komputerami, jak i urządzeniami mobilnymi. Po zakończeniu konfiguracji skrzynki e-mail, ustawienia tego nie można zmienić. W razie chęci zmiany protokołu konieczne będzie rozpoczęcie konfiguracji od początku.
  • Serwer wychodzącej poczty e-mail – w tym miejscu wpisz te same dane, które podałeś w polu: Serwer przychodzącej poczty e-mail.

Upewnij się także czy zaznaczone są wszystkie pola z „ptaszkami”:

  • Serwer poczty wychodzącej wymaga uwierzytelniania,
  • Użyj tej samej nazwy użytkownika i hasła do wysyłania poczty e-mail,
  • Wymagaj protokołu SSL dla przychodzącej poczty e-mail,
  • Wymagaj protokołu SSL dla wychodzącej poczty e-mail.

Konfiguracja skrzynki e-mail z certyfikatem SSL serwera od Domenomania.pl

Konfiguracja skrzynki e-mail z własnym certyfikatem SSL

Jeśli posiadasz certyfikat SSL w ramach hostingu dla własnej domeny, konfiguracja poczty Windows 10 przebiega jak niżej:

  • Adres e-mail – w tym polu podaj swój adres e-mail.
  • Nazwa użytkownika – tutaj podaj pełny adres e-mail swojej skrzynki pocztowej.
  • Hasło – w tym miejscu podaj swoje hasło.
  • Nazwa konta – podaj dowolną nazwę tworzonego konta.
  • Wysyłaj wiadomości przy użyciu tej nazwy – w tym polu wpisz swoje imię i nazwisko.
  • Serwer przychodzącej poczty e-mail – tutaj wpisz: mail.twojadomena.pl, zastępując „twojadomena.pl” własną domeną.
  • Typ konta – w tym polu ustaw IMAP4 – mocno sugerujemy to rozwiązanie ponieważ jest to najnowszy oraz najnowocześniejszy protokół pocztowy, którego główną zaletą jest możliwość synchronizacji wszystkich folderów pocztowych z różnymi urządzeniami jednocześnie – zarówno komputerami, jak i urządzeniami mobilnymi. Po zakończeniu konfiguracji skrzynki e-mail, ustawienia tego nie można zmienić. W razie chęci zmiany protokołu konieczne będzie rozpoczęcie konfiguracji od początku.
  • Serwer wychodzącej poczty e-mail – w tym miejscu wpisz te same dane, które podałeś w polu Serwer przychodzącej poczty e-mail.

Upewnij się także czy zaznaczone są wszystkie pola z „ptaszkami”:

  • Serwer poczty wychodzącej wymaga uwierzytelniania,
  • Użyj tej samej nazwy użytkownika i hasła do wysyłania poczty e-mail,
  • Wymagaj protokołu SSL dla przychodzącej poczty e-mail,
  • Wymagaj protokołu SSL dla wychodzącej poczty e-mail.

Konfiguracja skrzynki e-mail z własnym certyfikatem SSL

Konfiguracja skrzynki e-mail bez certyfikatu SSL

Jeśli chcesz użyć konfiguracji bez wykorzystania bezpiecznego połączenia SSL, wypełnij pola w następujący sposób:

  • Adres e-mail – w tym polu podaj swój adres e-mail.
  • Nazwa użytkownika – tutaj podaj pełny adres e-mail swojej skrzynki pocztowej.
  • Hasło – w tym miejscu podaj swoje hasło.
  • Nazwa konta – podaj dowolną nazwę tworzonego konta.
  • Wysyłaj wiadomości przy użyciu tej nazwy – w tym polu wpisz swoje imię i nazwisko.
  • Serwer przychodzącej poczty e-mail – tutaj wpisz: mail.twojadomena.pl, zastępując „twojadomena.pl” własną domeną.
  • Typ konta – w tym polu ustaw IMAP4 – mocno sugerujemy to rozwiązanie ponieważ jest to najnowszy oraz najnowocześniejszy protokół pocztowy, którego główną zaletą jest możliwość synchronizacji wszystkich folderów pocztowych z różnymi urządzeniami jednocześnie – zarówno komputerami, jak i urządzeniami mobilnymi. Po zakończeniu konfiguracji skrzynki e-mail, ustawienia tego nie można zmienić. W razie chęci zmiany protokołu konieczne będzie rozpoczęcie konfiguracji od początku.
  • Serwer wychodzącej poczty e-mail – w tym miejscu wpisz te same dane, które podałeś w polu Serwer przychodzącej poczty e-mail.

Upewnij się także czy zaznaczone są wszystkie pola z „ptaszkami”:

  • Serwer poczty wychodzącej wymaga uwierzytelniania,
  • Użyj tej samej nazwy użytkownika i hasła do wysyłania poczty e-mail.

Poniższe jednak muszą być odznaczone:

  • Wymagaj protokołu SSL dla przychodzącej poczty e-mail,
  • Wymagaj protokołu SSL dla wychodzącej poczty e-mail.

Konfiguracja skrzynki e-mail bez certyfikatu SSL

Zakończenie konfiguracji poczty w Windows 10

  1. Kiedy wypełnisz wszystkie pola odpowiednimi danymi kliknij przycisk: Zaloguj się w dolnej części okna. W kolejnym oknie potwierdzającym koniec procesu konfiguracji kliknij przycisk: Gotowe.Po zakończeniu konfiguracji konta pocztowego w Windows 10, kliknij przycisk: Gotowe.
  2. To wszystko! Twoja skrzynka pocztowa w programie Poczta dla systemu Windows została skonfigurowana!Twoja poczta e-mail w programie: Poczta dla Windows 10 została skonfigurowana!

Domenomania.pl to jedna z czołowych i największych firm w Polsce, która nieprzerwanie od roku 2004 dostarcza usługi związane z hostingiem, domenami, pozycjonowaniem stron internetowych oraz kreacją stron WWW. Zainteresowała Cię konfiguracja poczty Windows 10? Poczta Domenomania.pl możesz skonfigurować w każdym programie pocztowym.

Dodatkowe instrukcje konfiguracji Poczty w Windows 10

Dlaczego potwierdzenie odczytu e-mail nie działa w każdym programie?

Większość programów pocztowych i systemów Webmail, a także serwerów pocztowych, nie pozwala sprawdzić czy wiadomość e-mail wysłana do...

Panel WordPress wygląda na uszkodzony – brak motywu w wp-admin

Wyobraź sobie sytuację: właśnie ukończyłeś aktualizacje WordPress, ale gdy logujesz się do panelu administracyjnego (wp-admin), na ekranie...

Co to jest i do czego służy motyw potomny w WordPress?

WordPress to potężna platforma do tworzenia stron internetowych, która oferuje ogromną elastyczność podczas ich projektowania - m.in. dzięki...

Domeny, hosting, serwery VPS i poczta e-mail

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji.

Telefon

Kontakt w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - piątek
8.00 - 16.00
Infolinia:
+48 71 715 27 24

Poczta

Kontakt mailowy w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - niedziela
24h na dobę
Email:
bok@domenomania.pl