Jak skonfigurować pocztę w Windows 10?

Promocja na hosting

Konfiguracja poczty Windows 10 to wyjątkowo prosta czynność. System Windows 10 oferuje wiele użytecznych narzędzi, a jednym z nich jest aplikacja Poczta, która umożliwia łatwe skonfigurowanie skrzynki pocztowej. W tym artykule dowiesz się, jak skonfigurować pocztę w Windows 10 za pomocą kilku prostych kroków. W szczególności skupimy się na konfiguracji skrzynki e-mail z certyfikatem SSL serwera od Domenomania.pl, własnym certyfikatem SSL oraz bez certyfikatu SSL. Przygotuj się na wygodną i bezpieczną konfigurację swojej poczty w Windows 10!

Krok po kroku skonfigurujesz swoją skrzynkę e-mail, niezależnie od tego, czy korzystasz z certyfikatu SSL od Domenomania.pl, posiadasz własny certyfikat SSL, czy też decydujesz się na konfigurację bez wykorzystania certyfikatu SSL. Dodatkowo, dowiesz się, jak dodać podpis oraz jak zmienić hasło do e-maila w aplikacji Poczta dla Windows 10. Zaczynamy naszą przygodę z konfiguracją poczty Windows 10!

System Windows 10 posiada wbudowany i przyjazny użytkownikowi program pocztowy o nazwie Poczta. Konfiguracja skrzynki pocztowej za jego pomocą jest bardzo prosta i składa się jedynie z kilku nieskomplikowanych kroków.

Domenomania.pl już od ponad 15 lat zajmuje się hostingiem stron WWW i rejestracją domen.

Jak skonfigurować pocztę w Windows 10?

  1. Na początku wyszukaj w Menu Start systemu Windows program o nazwie: Poczta i uruchom go. Po uruchomieniu, kliknij ikonkę zębatki w dolnej części okna.Aby skonfigurować pocztę w Windows 10, przejdź do ustawień w lewym dolnym rogu ekranu.
  2. Następnie z prawego menu wybierz: Konta.Aby ustawić pocztę w Windows 10, po prawej stronie wybierz sekcję: Konta.
  3. W kolejnym oknie kliknij: Dodaj konto.Aby skonfigurować nowe konto w Windows 10, kliknij opcję: Dodaj konto.
  4. Teraz spośród wyświetlonych opcji konfiguracji skrzynki pocztowej wybierz: Konfiguracja zaawansowana.W wyświetlonym oknie wybierz: Konfiguracja zaawansowana, aby dodać nowe konto e-mail w Windows 10.
  5. W kolejnym oknie kliknij opcję: Internetowa poczta e-mail.W wyświetlonym oknie wybierz: Internetowa poczta e-mail.
  6. Pora na uzupełnienie danych konfiguracyjnych skrzynki pocztowej.

Konfiguracja skrzynki e-mail z certyfikatem SSL serwera od Domenomania.pl

Jeśli chcesz użyć konfiguracji bez wykorzystania SSL, wypełnij pola w następujący sposób:

  • Adres e-mail – w tym polu podaj swój adres e-mail.
  • Nazwa użytkownika – tutaj podaj pełny adres e-mail swojej skrzynki pocztowej.
  • Hasło – w tym miejscu podaj swoje hasło.
  • Nazwa konta – podaj dowolną nazwę tworzonego konta.
  • Wysyłaj wiadomości przy użyciu tej nazwy – w tym polu wpisz swoje imię i nazwisko.
  • Serwer przychodzącej poczty e-mail – tutaj wpisz adres serwera, na którym znajduje się Twoje konto, np. n122.domenomania.pl.
  • Typ konta – w tym polu ustaw IMAP4 – mocno sugerujemy to rozwiązanie ponieważ jest to najnowszy oraz najnowocześniejszy protokół pocztowy, którego główną zaletą jest możliwość synchronizacji wszystkich folderów pocztowych z różnymi urządzeniami jednocześnie – zarówno komputerami, jak i urządzeniami mobilnymi. Po zakończeniu konfiguracji skrzynki e-mail, ustawienia tego nie można zmienić. W razie chęci zmiany protokołu konieczne będzie rozpoczęcie konfiguracji od początku.
  • Serwer wychodzącej poczty e-mail – w tym miejscu wpisz te same dane, które podałeś w polu: Serwer przychodzącej poczty e-mail.

Upewnij się także czy zaznaczone są wszystkie pola z „ptaszkami”:

  • Serwer poczty wychodzącej wymaga uwierzytelniania,
  • Użyj tej samej nazwy użytkownika i hasła do wysyłania poczty e-mail,
  • Wymagaj protokołu SSL dla przychodzącej poczty e-mail,
  • Wymagaj protokołu SSL dla wychodzącej poczty e-mail.

Konfiguracja skrzynki e-mail z certyfikatem SSL serwera od Domenomania.pl

Konfiguracja skrzynki e-mail z własnym certyfikatem SSL

Jeśli posiadasz certyfikat SSL w ramach hostingu dla własnej domeny, konfiguracja poczty Windows 10 przebiega jak niżej:

  • Adres e-mail – w tym polu podaj swój adres e-mail.
  • Nazwa użytkownika – tutaj podaj pełny adres e-mail swojej skrzynki pocztowej.
  • Hasło – w tym miejscu podaj swoje hasło.
  • Nazwa konta – podaj dowolną nazwę tworzonego konta.
  • Wysyłaj wiadomości przy użyciu tej nazwy – w tym polu wpisz swoje imię i nazwisko.
  • Serwer przychodzącej poczty e-mail – tutaj wpisz: mail.twojadomena.pl, zastępując „twojadomena.pl” własną domeną.
  • Typ konta – w tym polu ustaw IMAP4 – mocno sugerujemy to rozwiązanie ponieważ jest to najnowszy oraz najnowocześniejszy protokół pocztowy, którego główną zaletą jest możliwość synchronizacji wszystkich folderów pocztowych z różnymi urządzeniami jednocześnie – zarówno komputerami, jak i urządzeniami mobilnymi. Po zakończeniu konfiguracji skrzynki e-mail, ustawienia tego nie można zmienić. W razie chęci zmiany protokołu konieczne będzie rozpoczęcie konfiguracji od początku.
  • Serwer wychodzącej poczty e-mail – w tym miejscu wpisz te same dane, które podałeś w polu Serwer przychodzącej poczty e-mail.

Upewnij się także czy zaznaczone są wszystkie pola z „ptaszkami”:

  • Serwer poczty wychodzącej wymaga uwierzytelniania,
  • Użyj tej samej nazwy użytkownika i hasła do wysyłania poczty e-mail,
  • Wymagaj protokołu SSL dla przychodzącej poczty e-mail,
  • Wymagaj protokołu SSL dla wychodzącej poczty e-mail.

Konfiguracja skrzynki e-mail z własnym certyfikatem SSL

Konfiguracja skrzynki e-mail bez certyfikatu SSL

Jeśli chcesz użyć konfiguracji bez wykorzystania bezpiecznego połączenia SSL, wypełnij pola w następujący sposób:

  • Adres e-mail – w tym polu podaj swój adres e-mail.
  • Nazwa użytkownika – tutaj podaj pełny adres e-mail swojej skrzynki pocztowej.
  • Hasło – w tym miejscu podaj swoje hasło.
  • Nazwa konta – podaj dowolną nazwę tworzonego konta.
  • Wysyłaj wiadomości przy użyciu tej nazwy – w tym polu wpisz swoje imię i nazwisko.
  • Serwer przychodzącej poczty e-mail – tutaj wpisz: mail.twojadomena.pl, zastępując „twojadomena.pl” własną domeną.
  • Typ konta – w tym polu ustaw IMAP4 – mocno sugerujemy to rozwiązanie ponieważ jest to najnowszy oraz najnowocześniejszy protokół pocztowy, którego główną zaletą jest możliwość synchronizacji wszystkich folderów pocztowych z różnymi urządzeniami jednocześnie – zarówno komputerami, jak i urządzeniami mobilnymi. Po zakończeniu konfiguracji skrzynki e-mail, ustawienia tego nie można zmienić. W razie chęci zmiany protokołu konieczne będzie rozpoczęcie konfiguracji od początku.
  • Serwer wychodzącej poczty e-mail – w tym miejscu wpisz te same dane, które podałeś w polu Serwer przychodzącej poczty e-mail.

Upewnij się także czy zaznaczone są wszystkie pola z „ptaszkami”:

  • Serwer poczty wychodzącej wymaga uwierzytelniania,
  • Użyj tej samej nazwy użytkownika i hasła do wysyłania poczty e-mail.

Poniższe jednak muszą być odznaczone:

  • Wymagaj protokołu SSL dla przychodzącej poczty e-mail,
  • Wymagaj protokołu SSL dla wychodzącej poczty e-mail.

Konfiguracja skrzynki e-mail bez certyfikatu SSL

Zakończenie konfiguracji poczty w Windows 10

  1. Kiedy wypełnisz wszystkie pola odpowiednimi danymi kliknij przycisk: Zaloguj się w dolnej części okna. W kolejnym oknie potwierdzającym koniec procesu konfiguracji kliknij przycisk: Gotowe.Po zakończeniu konfiguracji konta pocztowego w Windows 10, kliknij przycisk: Gotowe.
  2. To wszystko! Twoja skrzynka pocztowa w programie Poczta dla systemu Windows została skonfigurowana!Twoja poczta e-mail w programie: Poczta dla Windows 10 została skonfigurowana!

Domenomania.pl to jedna z czołowych i największych firm w Polsce, która nieprzerwanie od roku 2004 dostarcza usługi związane z hostingiem, domenami, pozycjonowaniem stron internetowych oraz kreacją stron WWW. Zainteresowała Cię konfiguracja poczty Windows 10? Poczta Domenomania.pl możesz skonfigurować w każdym programie pocztowym.

Dodatkowe instrukcje konfiguracji Poczty w Windows 10

Jak dodać kolejny adres e-mail w Panelu klienta LH.pl?

Posiadając konto w LH.pl prawdopodobnie jest zabezpieczone za pomocą dwuskładnikowego uwierzytelniania (2FA) i przy każdym logowaniu system wysyła kod...

Jak dodać dodatkowy e-mail w Panelu klienta nazwa.pl?

Jeśli korzystasz z usług firmy nazwa.pl, Twój panel klienta prawdopodobnie korzysta z mechanizmu podwójnego uwierzytelniania (2FA). To dodatkowa warst...

Jaki hosting wybrać? Najlepsze propozycje hostingu stron WWW

Wybór odpowiedniego hostingu stron internetowych stanowi kluczowy element sukcesu każdej witryny, wpływając bezpośrednio na jej wydajność, bezpieczeńs...

Domeny, hosting, serwery VPS i poczta e-mail

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji.

Telefon

Kontakt w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - piątek
8.00 - 16.00
Infolinia:
+48 71 715 27 24

Poczta

Kontakt mailowy w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - niedziela
24h na dobę
Email:
bok@domenomania.pl