Ile kosztuje założenie strony internetowej?

Strony internetowe można tworzyć w celach prywatnych, chcąc dzielić się swoją wiedzą, bądź budować własną rozpoznawalność. Strony WWW są też istotnym elementem strategii marketingowej każdej współczesnej firmy, która chce zaznaczyć swoją obecność na rynku. Internet jest podstawowym źródłem informacji we współczesnym świecie, a witryna internetowa, która przedstawia szczegółowe informacje na temat oferty biznesowej daje możliwość bezpośredniego kontaktu oraz jest jednym z czynników, które mają duży wpływ na decyzje Twoich klientów.

Profesjonalna firmowa strona WWW to inwestycja w rozwój i rozpoznawalność firmy, nie warto więc decydować się na niskiej jakości rozwiązania – zwłaszcza biorąc pod uwagę, że w przyszłości może to odbić się negatywnie na budowanej marce – ile jednak kosztuje założenie strony internetowej? Czy utrzymywanie jej prowadzi do dodatkowych wydatków?

Z czego wynika koszt założenia strony internetowej?

Strona internetowa stworzona na podstawie gotowego szablonu, która nie posiada żadnych podstron, a jej jedynym zadaniem jest przekazanie konkretnych informacji, może zostać stworzona już nawet za kilkaset złotych. Jednak wraz z każdym kolejnym elementem dodanym do projektu, wzrosną również koszty jego realizacji. Właśnie z tego powodu niezwykle trudno podać chociażby przybliżony koszt, jakiego możesz się spodziewać.

Im bardziej rozbudowana ma być Twoja strona internetowa, tym wyższa będzie cena jej wykonania. Stąd też przedział cenowy pomiędzy prostą stroną WWW będącą wizytówką, a zaawansowanymi rozwiązaniami potrzebnymi do stworzenia rozbudowanego projektu (np. sklepu internetowego) jest bardzo duży.

Elementy wpływające na koszt tworzenia stron internetowych:

  • rodzaj strony – to, czy jest to podstawowa strona z maksymalnie kilkoma podstronami, czy też rozbudowana witryna z dużą ilością dodatkowych funkcji ma ogromny wpływ na koszt całego projektu, ponieważ determinuje nakład pracy, jaki musi zostać włożony w jego stworzenie,
  • funkcjonalność – dobra strona musi być w stanie spełnić Twoje oczekiwania, a te mogą zmieniać się dość regularnie – strony oparte na systemie CMS, które umożliwiają łatwą edycję zawartych na stronie WWW treści gwarantują lepsze rezultaty,
  • jakość wykonania – podstawową stronę WWW jest w stanie stworzyć nawet osoba bez dużego doświadczenia ani specjalistycznej wiedzy w tej dziedzinie – dostępnych jest wiele gotowych szablonów, które można w tym celu wykorzystać. Jednak współpraca z profesjonalistą jest gwarancją wysokiej jakości wykonania, co przeniesie się bezpośrednio na lepsze efekty i wyniki strony w wyszukiwarkach,
  • intuicyjność – jest to kwestia szczególnie istotna w przypadku stron firmowych oraz sklepów online – im krótsza droga od wejścia użytkownika na stronę do pozyskania poszukiwanych informacji czy zakupienia produktu, tym większa szansa na konwersję. Przejrzysty projekt uwzględniający potrzeby użytkowników jest więc dobrą inwestycją,
  • optymalizacja strony – wysoka pozycja strony w wyszukiwarkach internetowych to jeden z najistotniejszych czynników zwiększających współczynnik konwersji. O elementy istotne pod względem SEO warto więc zadbać już na etapie projektowania witryny,
  • dodawane treści – jakość Twojej strony zależy nie tylko od tego, w jaki sposób została stworzona, ale także od tego, co się na niej znajduje. Zlecenie stworzenia treści zoptymalizowanych pod kątem SEO jest dodatkową inwestycją, pozwala jednak na szybsze osiągnięcie obranych celów i wyprzedzenie konkurencji w wynikach wyszukiwania,
  • bezpieczeństwo – obecność w sieci łączy się również z zagrożeniami, strona może paść ofiarą ataków, a gromadzone dane mogą zostać przechwycone przez niepowołane osoby – jest to szczególnie szkodliwe w przypadku sklepów internetowych, które gromadzą wrażliwe dane klientów. Dobry projekt powinien więc zawierać również odpowiednie zabezpieczenia.

Każda strona WWW ma do spełnienia konkretne zadania, warto więc zadbać o to, by jej projekt był dopasowany do Twoich potrzeb – nie rezygnuj z istotnych elementów w celu ograniczenia wydatków, ale nie inwestuj też pieniędzy w zaawansowane rozwiązania, jeśli Twoja strona ich nie potrzebuje.

Koszty dodatkowe, czyli o czym warto pamiętać?

Warto pamiętać przede wszystkim o tym, że opłata za stworzenie strony to nie jedyny wydatek, z jakim wiąże się Twoja obecność w sieci. By strona była dostępna dla odwiedzających, konieczne jest również wykupienie domeny oraz odpowiedniej usługi hostingowej.

Jak wykupić domenę?

Zanim zarejestrujesz domenę, należy zastanowić się nad jej właściwą nazwą, czyli nad tym, jak będzie wyglądał adres strony – powinien być on łatwy do zapamiętania i łatwy do skojarzenia z tematyką strony.

Kolejnym krokiem jest wybranie rozszerzenia (tworząc stronę wielojęzyczną, dobrym rozwiązaniem jest wykupienie kilku rozszerzeń). Podczas wybierania domen krajowych (*.pl) należy też pamiętać o domenach lokalnych oraz funkcjonalnych.

Gdzie najlepiej kupić domenę?

Wykupienie domeny nie jest trudnym zadaniem, wystarczy poszukać odpowiadającej Twoim potrzebom oferty w sieci. W przypadku Domenomania.pl możesz skorzystać z naszej szybkiej wyszukiwarki domen, aby w prosty sposób sprawdzić dostępność wybranej nazwy i dobrać odpowiednie rozszerzenie.

Ile kosztuje domena internetowa?

Ważne jest to, by wybierając domenę oraz hosting nie skupiać się tylko na cenach za pierwszy rok usługi, ale sprawdzać też koszt jej corocznego odnowienia. W ofercie Domenomania.pl dostępne są domeny już nawet za 8,90zł netto na pierwszy rok (promocyjna cena za domenę krajową).

Jak wybrać hosting dla swojej strony?

Do sprawnego działania strony niezbędne jest wybranie usługi hostingowej dopasowanej do Twoich potrzeb – zwróć uwagę na dostępne bazy danych, powierzchnię dysku i transfer danych. W ofercie Domenomania.pl znajdują się różnorodne rozwiązania, również te bardziej rozbudowane skierowane do klientów o większych wymaganiach.

Witryna internetowa stworzona przez agencję – czy warto?

Jeśli zastanawiasz się jak założyć stronę internetową, masz przed sobą trzy dostępne rozwiązania:

  1. Stronę internetową możesz stworzyć samodzielnie, np. przy pomocy gotowych szablonów, jednak bez specjalistycznej wiedzy możliwe jest zastosowanie jedynie podstawowych rozwiązań, co może odbić się na wydajności i bezpieczeństwie gotowej witryny. Warto w tym wypadku rozważyć stworzenie strony opartej o popularny system CMS, taki jak WordPress czy Joomla oraz wykorzystać hosting z autoinstalatorem popularnych aplikacji.
  2. Zlecenie wykonania projektu strony freelancerowi – w sieci mnóstwo jest tego typu ofert, warto jednak pamiętać, że nie wszystkie oferują taki sam poziom usługi. Mając szczęście, można trafić na doświadczonego specjalistę, który wykona świetną stronę WWW, ale tak samo prawdopodobne jest trafienie na niskiej jakości rozwiązania.
  3. Współpraca z agencją interaktywną jest zdecydowanie najdroższym rozwiązaniem, jednak daje szansę na uzyskanie najlepszych efektów – zyskujesz dostęp do wiedzy i doświadczenia grupy specjalistów, którzy będą pracować nad projektem strony i zapewnią jej sprawne działanie, profesjonalny wygląd oraz odpowiedni poziom bezpieczeństwa.

Planując stworzenie strony, należy więc skupić się na swoich oczekiwaniach i to na ich podstawie decydować, jakie elementy powinny znaleźć się w projekcie i szacować ewentualne koszty. Profesjonalna strona firmowa to inwestycja w rozwój i rozpoznawalność, warto więc zadbać o wysokiej jakości rozwiązania.

  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie