Co powinna zawierać strona WWW małej firmy?

Profesjonalna strona WWW jest świetną inwestycją dla każdej firmy, której zależy na zwiększeniu zasięgu swojej oferty. W sieci możemy w stosunkowo łatwy sposób dotrzeć do ogromnej liczby potencjalnych klientów, do osiągnięcia takich rezultatów niezbędna jest jednak dobra strona internetowa, która swoim wyglądem i zawartością podkreśla profesjonalny charakter biznesu.

WAŻNE! Dobrze zaplanowana strona WWW buduje wizerunek eksperta

Inwestycja w dobrą stronę internetową może przynieść ogromne korzyści zarówno dużym przedsiębiorstwom, jak i małym lokalnym firmom – jednak to jakie powinny być elementy takiej strony internetowej zależy w dużej mierze od określenia zadań, jakie ma spełniać.

Jaki jest cel założenia firmowej strony?

Nad odpowiedzią na to pytanie warto zastanowić się jeszcze przed podjęciem decyzji o inwestycji we własną stronę WWW. Czy Twoja firma faktycznie potrzebuje strony? Jeśli prowadzisz firmę oferującą swoje usługi lokalnie i posiadającą już stałe grono klientów, nadwyrężanie budżetu swojego biznesu na taką inwestycję może nie być najlepszym rozwiązaniem – lepiej sprawdzi się tutaj na przykład firmowy profil w mediach społecznościowych lub zwykła strona typu wizytówka, aby jedynie zaznaczyć swoją obecność w sieci.

Jednak firmy stawiające na ciągły rozwój i chcące aktywnie pozyskiwać nowych klientów, mogą zdecydowanie dużo zyskać, zakładając własną stronę WWW. Konieczne jest jednak określenie zadań, jakie ma ona spełniać – inaczej będzie wyglądała strona firmy internetowej, która całą swoją działalność prowadzi online, a inaczej strona mająca służyć jako wirtualna wizytówka firmy.

WAŻNE! Dokładnie zaplanuj zakres projektu strony WWW, bo od tego zależy jego wycena

Określenie celu inwestycji wpłynie na ilość elementów zawartych w projekcie, co z kolei bezpośrednio odbije się na cenie wykonania, jest to więc bardzo istotny krok na drodze do własnej strony WWW.

Co powinna zawierać strona internetowa?

Budowa firmowej strony internetowej powinna odzwierciedlać indywidualne potrzeby konkretnego klienta. Istnieje jednak kilka podstawowych elementów, które powinny znaleźć się na każdej stronie biznesowej. Zaliczają się do nich:

  • Informacje o firmie – jednym z głównych zadań firmowych witryn jest pełnienie funkcji informacyjnej – kiedy potencjalny klient trafi na Twoją stronę i nie będzie w stanie znaleźć tam opisu firmy oraz jej działalności, może uznać, że oferta wygląda mało wiarygodnie. Pozwól się poznać i przedstaw przynajmniej podstawowe informacje o swojej działalności.
  • Przedstawienie oferty – równie ważne jest przedstawienie oferty firmy. W przypadku usług dobrym rozwiązaniem jest pokazanie wcześniejszych realizacji. Jeśli oferujesz konkretne produkty, upewnij się, że dodajesz atrakcyjne zdjęcia i dokładne opisy. Również ceny powinny być jasno określone – klient chętniej wyda swoje pieniądze, jeśli nie będzie musiał tracić czasu na poszukiwanie dodatkowych informacji. W sytuacji, kiedy cena danej usługi wyliczana jest w każdym przypadku indywidualnie, również warto to podkreślić.
  • Formularz kontaktowy – niezależnie od tego, jak dobrze przygotujesz treści na stronie internetowej, zawsze znajdą się pytania, na które nie ma tam odpowiedzi. Właśnie na taki wypadek konieczne jest umożliwienie potencjalnym klientom łatwego sposobu na nawiązanie z Tobą kontaktu. Świetnie sprawdza się w tym celu formularz kontaktowy zawarty na stronie – pozwala on na wygodne napisanie swojej wiadomości bez konieczności opuszczania strony.
  • Intuicyjna budowa – ważne jest, aby tworzona witryna była intuicyjna, czytelna i łatwa w obsłudze. W sieci często odnajdujemy strony WWW, które posiadają masę informacji, które niestety nie są w poprawny sposób prezentowane. Przed stworzeniem strony WWW pomyśl o tym, które elementy są dla Ciebie i twojej firmy istotne. W ten sposób na etapie tworzenia projektu graficznego, możliwe będzie ich lepsze wyeksponowanie i tym samym przyciągnięcie uwagi odwiedzających.
  • Odpowiednia identyfikacja wizualna – jest to kolejny istotny element. Profesjonalne firmy wydają ogromne środki na własną identyfikację wizualną. Zadbaj, aby Twoja witryna posiadała logotyp, który wyróżnia ją na tle konkurencji. Ponadto warto także zadbać o własny zestaw ikon czy innych elementów wyróżniających, które każdy grafik z przyjemnością przygotuje Ci tworząc layout witryny. Elementy te przydadzą się także później do tworzenia papieru firmowego oraz wizytówek, a także innych elementów promocyjnych takich jak chociażby długopisy, kubki firmowe, ulotki itp.

WAŻNE! Uważaj, aby Twoja strona nie była chaotyczna (przerost formy nad treścią)

Dodatkowe elementy, których dodanie może przynieść korzyści to na przykład: odpowiedzi na często zadawanie pytania lub opinie Twoich wcześniejszych klientów. Zadbaj jednak o to, by wraz z dodawanymi elementami strona nie zaczęła sprawiać chaotycznego wrażenia. Korzystanie z niej powinno być proste i w pełni intuicyjne, inaczej może zniechęcić klientów do Twoich usług.

Jak powinna wyglądać strona internetowa?

Strona internetowa powinna być przede wszystkim atrakcyjna. Zlecając zadanie zaprojektowania strony specjalistom, możesz mieć pewność, że zostanie stworzona zgodnie z obowiązującymi aktualnie trendami. Choć oczywiście możliwe jest również samodzielne wykonanie strony, wykorzystując do tego gotowe szablony. W tym przypadku warto postawić na płatne szablony, które można kupić już nawet za niecałe 100 zł netto. Z reguły szablony stron firmowych to jednak koszt ok. 300 zł netto.

Korzystając z płatnych szablonów masz pewność zastosowania w nich odpowiednich trendów i standardów. Warto zatem poświęcić trochę czasu na szukanie idealnego dla Ciebie szablonu strony WWW, np. opartego o WordPress w takich serwisach jak Templatemonster czy Themeforest.

WAŻNE! Twoja strona WWW musi być przejrzysta i użyteczna, aby skupić uwagę odbiorcy

Pod względem samego wyglądu strony wiele zależy od Twojego gustu, to od Ciebie zależy dobranie stylu i kolorystyki, jakie zostaną zastosowane. Zawsze warto jednak unikać łączenia ostrych kolorów i wyrazistych wzorów, które szybko męczą oczy, jak również długich i jednolitych bloków tekstowych oraz nadmiaru wyskakujących okien reklamowych. Twoja strona powinna być przede wszystkim przejrzysta – dodawaj na niej tylko te treści, które mogą być przydatne klientom.

Poza samym designem ważne jest również sprawne działanie strony, w tym celu zadbaj o dobry hosting stron WWW dopasowany do Twoich potrzeb oraz upewnij się, że Twoja witryna wyświetla się na różnego rodzaju urządzeniach – coraz więcej osób przegląda Internet głównie na ekranach telefonów czy tabletów.

Nieprzystosowanie strony do urządzeń mobilnych może ograniczyć liczbę użytkowników, do których trafi Twoja oferta oraz negatywnie wpłynie na SEO, gdyż wyszukiwarka Google zwraca szczególną uwagę na fakt czy dana witryna dostosowana jest do urządzeń mobilnych.

  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie