Strona internetowa dla kancelarii prawnej – co powinna zawierać?

Mimo że możliwe jest określenie kilku ogólnych zasad związanych z tworzeniem biznesowych stron WWW, szczegóły zawsze zależą od rodzaju prowadzonej działalności oraz grupy odbiorców takiego projektu. Wizerunek Twojej firmy to ważny element budujący jej wiarygodność i zachęcający potencjalnych klientów do wybrania właśnie Twoich usług – warto więc zawsze decydować się na rozwiązania dopasowane do swoich potrzeb.

Co powinno znaleźć się na stronie WWW kancelarii?

Jednym z przypadków wymagających szczególnego podejścia jest właśnie projektowanie strony internetowej dla kancelarii prawnej. W zawodach prawniczych wizerunek jest podstawą zdobywania nowych klientów – musisz prezentować się jako osoba godna zaufania i profesjonalna. Te same wartości powinna podkreślać strona WWW kancelarii – zarówno pod względem estetycznym, jak i swojej zawartości.

  • Merytoryczne i profesjonalnie wyglądające treść – teksty na stronie powinny skupiać się na konkretnym temacie, charakteryzować się poprawnością językową, angażować czytelnika, a przede wszystkim być zgodne ze stanem faktycznym. Dla ułatwienia odbioru dodawanych treści najlepiej unikać dodawania długich bloków tekstu – tekst rozbity na krótsze fragmenty wizualnie prezentuje się lepiej i nie przytłacza odbiorcy, a także starać się stosować język zrozumiały dla odbiorcy nieznającego branżowych terminów – w przypadku braku bardziej przystępnego zamiennika rozwiązaniem może być również dodanie wyjaśnienia danego zagadnienia w tekście.
  • Regularnie aktualizowana sekcja blogowa – prowadzenie bloga na stronie biznesowej jest bardzo korzystne pod względem pozycjonowania strony – pozwala również na tworzenie treści opartych na konkretnych słowach kluczowych. W przypadku stron prawniczych własny blog to również świetna okazja do wypracowania sobie pozycji eksperta, dzięki dodawaniu merytorycznych i wartościowych treści związanych z tematami istotnymi dla Twoich klientów – może być to omówienie zmian w prawie czy rozbudowane odpowiedzi na pytania stawiane przez klientów, ale też porady prawne oparte na konkretnych przypadkach.
  • Przejrzyste przedstawienie oferty – osoby trafiające na Twoją stronę zazwyczaj szukają konkretnych informacji na jasno określony temat – nie chcą więc przeglądać całej Twojej oferty, a dowiedzieć się, czy jesteś w stanie pomóc im w ich sprawie. Nie wystarczy więc samo zawarcie na stronie informacji o ofercie, warto też podzielić ją na sekcje dotyczące konkretnych usług świadczonych przez kancelarię, a same informacje przedstawić w przejrzysty sposób.
  • Możliwość nawiązania kontaktu i zadawania pytań – nawet najlepiej przygotowane treści nie będą w stanie odpowiedzieć na wszystkie wątpliwości – właśnie dlatego na stronie kancelarii niezbędny jest formularz kontaktowy dający osobom rozważającym wybranie Twoich usług szansę na zadanie swoich pytań, a tym już zdecydowanym na nawiązanie kontaktu w celu poznania szczegółów. W dodatku otwartość na kontakt ze strony potencjalnych klientów pomoże Ci w budowaniu wiarygodnego wizerunku, który jest niezwykle cenny w branży prawniczej.
  • Przedstawienie pracowników kancelarii – klienci powierzając swoje sprawy prawnikom, i to często sprawy mające ogromny wpływ na ich życie, muszą wykazać się dużą dozą zaufania. Nic więc dziwnego, że przed nawiązaniem współpracy zależy im na poznaniu osoby, która będzie za nie odpowiedzialna. Przedstawienie sylwetek pracowników kancelarii wraz z profesjonalnymi zdjęciami jest więc sposobem na przekonanie do siebie potencjalnych klientów.
  • Odpowiedzi na często zadawane pytania – istnieje cały szereg zagadnień, które interesują wszystkich klientów – łatwo to zauważyć przeglądając pytania trafiające do kancelarii. By uniknąć konieczności ciągłego odpowiadania na te same pytania, a także umożliwić zainteresowanym osobom otrzymanie szybkiej odpowiedzi, warto przygotować na stronie sekcję z odpowiedziami na często zadawane pytania.
  • CTA (Click to Action), czyli sposób na zachęcenie odwiedzających do podjęcia współpracy – w różnych miejscach strony, na przykład na podstronach opisujących konkretne elementy oferty warto zawrzeć Call To Action, czyli przyciski zachęcające klientów do podjęcia konkretnego działania – w tym przypadku skontaktowania się z kancelarią i nawiązania współpracy.

Jak zrobić stronę internetową dla kancelarii prawnej?

Ponieważ strona kancelarii powinna automatycznie wzbudzać szacunek i wiarygodność wśród odbiorców, najlepiej zadanie jej stworzenia zlecić ekspertom, którzy dobrze wiedzą jak zrobić stronę WWW, która nie tylko zainteresuje klientów, ale będzie też zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek. Warto jednak wiedzieć, o czym należy pamiętać przy tworzeniu takiej strony:

  • Responsywność strony (RWD) – obecnie duża część ruchu w sieci odbywa się przy wykorzystaniu urządzeń mobilnych, Twoja strona musi więc być dostosowana do ich wymagań. Dzięki zadbaniu o to, by Twoja strona wyglądała tak samo dobrze niezależnie od rodzaju urządzenia, na jakim jest wyświetlana, masz szansę na trafienie ze swoją ofertą do zdecydowanie większego grona odbiorców.
  • Profesjonalna domena internetowa – na to, jak postrzegana jest strona, wpływa nie tylko jej wygląd i treści, ale również jej adres. Nazwa domeny powinna być łatwa do zapamiętania i nieskomplikowana, a w przypadku strony prawniczej powinna ograniczyć się do nazwiska prawnika lub nazwy kancelarii – takie rozwiązanie oferuje najbardziej profesjonalny efekt.
  • Wydajny hosting strony – wybór hostingu wpływa na szybkość, jakość, sprawność i bezpieczeństwo działania strony WWW, warto więc inwestować w wydajne rozwiązania. To właśnie usługa hostingowa jest odpowiedzialna za to, czy Twoja strona jest obecna w sieci.
  • Stonowany projekt graficzny – estetyka takiej strony powinna stawiać na profesjonalny wygląd i stonowaną kolorystykę – nie ma tu miejsca na eksperymenty. Do projektu warto też dodawać profesjonalne fotografie, szczególnie te przedstawiające samą kancelarię oraz członków zespołu.
  • Intuicyjna nawigacja strony – sam projekt powinien być przejrzysty, a poruszanie się po stronie intuicyjne. Do każdej podstrony klient powinien być w stanie dotrzeć w łatwy sposób, korzystając z wygodnego menu.

Internet coraz częściej jest podstawowym narzędziem poszukiwania produktów i usług, nie inaczej jest w przypadku kancelarii prawnych. Wiele osób potrzebujących porady prawnej, poszukuje prawnika za pomocą sieci Internet. Dlatego posiadanie profesjonalnej strony internetowej jest najlepszym sposobem na przedstawienie swojej oferty i dotarcie bezpośrednio do potencjalnych klientów.

  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie