Budowanie struktury menu w WordPress nie wymaga wiedzy technicznej. Korzystaj z dostępnych kategorii, wpisów, stron oraz zewnętrznych odnośników, aby zbudować menu dla strony WWW. Tworzone menu nawigacji może składać się z kategorii głównych oraz nieskończonej ilości podkategorii.
- Co mogę dodać do menu w WordPress?
- Jak dodać adres URL do menu WordPress?
- Dodatkowe informacje o tworzeniu menu w WordPress
Co mogę dodać do menu w WordPress?
Menu nawigacji w CMS WordPress może zostać utworzone z elementów domyślnie tworzących zawartość witryny, tj.:
- wpisy,
- strony,
- kategorie,
- własne odnośniki.
Możesz dodać wiele menu do swojej strony internetowej, tworząc kilka rozbudowanych struktur dopasowanych do publikowanych treści i potrzeb użytkownika. Przykładem może być utworzenie menu nawigacji popularnych wpisów na blogu czy przydatnych kategorii. Dodawanie własnych odnośników do menu pozwala na przeniesienie użytkownika na zewnętrzne strony internetowe lub kotwice postów i wpisów.
Jak dodać adres URL do menu WordPress?
- Zaloguj się do WordPress (wp-admin).
- Przejdź do sekcji menu: Wygląd > Menu.
- Utwórz nowe menu, wpisując w polu: Nazwa menu nazwę dla nowego menu.
- Kliknij przycisk: Zapisz menu.
- Po lewej stronie ekranu wybierz sekcję: Własne odnośniki i dodaj nowy element do menu.
- W polu wpisz adres URL, na który ma kierować własny odnośnik
- Wpisz tekst odnośnika, który będzie wyświetlany w pozycji menu na stronie WWW.
- Kliknij przycisk: Dodaj do menu, aby dodać nowy odnośnik zewnętrzny do struktury menu.
Dodatkowe informacje o tworzeniu menu w WordPress
Podczas dodawania nowego elementu do menu możesz go dodać jako podkategorię w strukturze nawigacji.
Możesz dowolnie zmieniać położenie pozycji menu łapiąc je i przeciągając w drzewie menu w wybrane miejsce.
Kliknij i rozwiń menu opcji elementu, aby zmienić adres URL lub widoczny tekst odnośnika.
Dodany w ten sposób adres URL może stanowić element rozszerzenia dla typowego menu składającego się z kategorii wpisów oraz stron WordPress. Popularnym rozwiązaniem, dla którego stosuje się zewnętrzne adresy URL jest przekierowanie użytkownika na konkretne treści, np. oznaczone kotwicami.