Czy można w cPanel utworzyć nowego użytkownika?
Po zalogowaniu do cPanelu, możesz utworzyć kolejne konta użytkowników, które będą miały dostęp do panelu administracyjnego cPanel. Dodatkowe konta w cPanel możesz utworzyć dla Twoich współpracowników lub klientów. Po utworzeniu nowego konta użytkownika, możesz później przejść do jego edycji.
Edycja użytkownika w cPanel
- Zaloguj się do panelu cPanel.
- Po zalogowaniu do cPanel, znajdź sekcję: Preferencje na dole ekranu i kliknij opcję: Użytkownicy.
- Na ekranie zostanie wyświetlona lista utworzonych dotychczas użytkowników. Kliknij przycisk: Edytowanie użytkownika, aby rozpocząć edycję wybranego użytkownika cPanel.
- Na ekranie zostanie wyświetlony formularz edycji użytkownika w cPanel:
- Nazwa użytkownika – nie ma możliwości zmiany nazwy użytkownika. Jeśli chcesz ją zmienić to usuń tego użytkownika i stwórz nowego z nowym loginem
- Nowe hasło – w tym miejscu możesz nadać nowe hasło dla wybranego użytkownika
- Zresetuj hasło – możesz skorzystać z funkcji, która na kontaktowy adres e-mail użytkownika wyśle wiadomość z linkiem do resetu hasła
- Kontaktowy adres e-mail – w tym polu możesz zmienić kontaktowy adres e-mail dla danego użytkownika
- Uprawnienia – w tym miejscu możesz edytować poziom nadanych uprawnień dla wybranego użytkownika:
- Administrator: Ta rola obejmuje dostęp do ról Baza danych, E-mail oraz WWW
- Baza danych: Ta rola zapewnia dostęp do narzędzi związanych z zarządzaniem bazami danych.
- E-mail: Ta rola zapewnia dostęp do narzędzi związanych z administracją pocztą e-mail.
- WWW: Ta rola zapewnia dostęp do narzędzi związanych z funkcjonalnością stron internetowych.
- Kliknij przycisk: Zapisz, aby zapisać wprowadzone zmiany przy użytkowniku.