Konto Google Analytics umożliwia monitorowanie swojej strony internetowej i ruchu na niej, co stanowi w wielu przypadkach kluczowy element w jej skutecznej promocji i prowadzeniu SEM. Zobacz jak utworzyć konto Google Analitycs.
Co to konto Google Analitycs?
Konto Google Analytics jest jednym z kont usługowych Google, odpowiedzialnym za korzystanie z funkcji monitorowania witryn WWW. Jego posiadanie jest konieczne do uzyskania kodu śledzenia Google Analytics.
Jaki sposób utworzyć konto Google Analitycs?
- Przejdź na stronę usługi Google Analytics.
- Na stronie powitalnej kliknij niebieski przycisk Rozpocznij pomiary.
- Na kolejnej stronie ujrzysz trzyetapowy proces tworzenia konta. W pierwszym etapie nadaj nazwę swojego konta i kliknij przycisk dalej.
- W kolejnym etapie nadaj nazwę swojej usłudze, ustaw odpowiednią strefę czasową oraz walutę i ponownie kliknij Dalej.
- Trzeci i ostatni etap dotyczy informacji o Twojej firmie. W odpowiednich sekcjach wybierz branżę, w której działasz, wskaż wielkość firmy, a także zaznacz do czego chcesz wykorzystywać Google Analytics. Następnie kliknij przycisk Utwórz.
- W kolejnym oknie wybierz swój kraj, a następnie zaakceptuj Warunki korzystania z usługi oraz opcjonalnie Zasady przetwarzania danych.
- Na kolejnej stronie pojawi się okno personalizacji powiadomień e-mail. Zaznacz opcje według własnych preferencji i kliknij Zapisz. To wszystko!