Brak polskich znaków przy połączeniu FTP

Jeśli podczas połączenia FTP w popularnych programach (np. FileZilla, Total Commander, WinSCP) nie są wyświetlane poprawnie polskie znaki diakrytyczne (z ogonkami), najprawdopodobniej przyczyną jest niepoprawna konfiguracja programu, którego używasz do połączenia z serwerem FTP.

Brak polskich znaków w nazwach plików i katalogów objawia się wyświetlaniem liter bez ogonków (np. zamiast litery „ą” będzie wyświetlana „a” lub zamiast litery „ć” będzie wyświetlana „c”). Warto poprawić konfigurację klienta FTP, aby polskie znaki narodowe były wyświetlane poprawnie, ponieważ może być to przyczyną niedogodności, gdy będziesz pracował na plikach i katalogach.

Domenomania.pl już od ponad 15 lat zajmuje się hostingiem stron WWW i rejestracją domen.

Nie wyświetlanie polskich znaków w Total Commander

Aby włączyć poprawne wyświetlanie znaków narodowych w Total Commander, należy sprawdzić czy w ustawieniach programu wybrane jest kodowanie UTF-8. Po zmianie kodowania na UTF-8, polskie znaki diakrytyczne będą poprawnie wyświetlane podczas korzystania z programu Total Commander.

  1. Uruchom program Total Commander i przejdź do ustawień wybranego połączenia FTP.
  2. Przejdź do zakładki: Zaawansowane i w polu: Kodowanie nazw plików wybierz opcję: UTF-8.
    Zmiana kodowania nazw plików w konfiguracji połączenia FTP w Total Commander

Nie wyświetlanie polskich znaków w FileZilla

Aby włączyć poprawne wyświetlanie znaków narodowych w FileZilla, należy sprawdzić czy w ustawieniach programu wybrane jest kodowanie UTF-8. Po zmianie kodowania na UTF-8, polskie znaki diakrytyczne będą poprawnie wyświetlane podczas korzystania z programu FileZilla.

W ustawieniach programu FileZilla należy przejść do zmiany ustawień połączenia FTP i włączyć wymuszanie kodowania UTF-8. Dodatkowo należy też wykonać jedno polecenie.

  1. Uruchom program FileZilla i przejdź do ustawień wybranego połączenia FTP.
  2. Wybierz zakładkę: Kodowanie i zaznacz opcję: Wymuś UTF-8.
    Wymuszanie kodowania UTF-8 w programie FileZilla
  3. Następnie kliknij prawym przyciskiem myszy na oknie statusu (górna część ekranu) i wybierz opcję: Wprowadź dowolne polecenie.
    Kliknij na oknie statusu i wybierz opcję: Wprowadź dowolne polecenie
  4. W wyświetlonym oknie wpisz poniższe polecenie:
    opts utf-8 on

    Wprowadź polecenie: opts utf-8 on, aby włączyć kodowanie UTF-8 w FileZilla

  5. Kliknij przycisk: OK, aby wykonać wpisane polecenie. Po wykonaniu polecenia, w oknie statusu FileZilla zostanie wyświetlone potwierdzenie zmiany ustawień:
    200 OK, UTF-8 enabled
  6. Na koniec odśwież program FileZilla klikając przycisk: F5.

Jeśli posiadasz hosting w Domenomania.pl możesz na nim umieścić swoją stronę WWW lub przechowywać pliki.

Nie wyświetlanie polskich znaków w WinSCP

Aby włączyć poprawne wyświetlanie znaków narodowych w WinSCP, należy sprawdzić czy w ustawieniach programu wybrane jest kodowanie UTF-8. Po zmianie kodowania na UTF-8, polskie znaki diakrytyczne będą poprawnie wyświetlane podczas korzystania z programu WinSCP.

  1. Uruchom program WinSCP i przejdź do ustawień wybranego połączenia FTP.
  2. Kliknij przycisk: Zaawansowane i po lewej stronie ekranu wybierz pozycję: Środowisko.
  3. W wyświetlonym oknie znajdź pole: Kodowanie UTF-8 dla nazw pliku i wybierz opcję: Włączone.
    Zmiana kodowania nazw plików na UTF-8 w WinSCP
  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie

Jaka wersja PHP dla WordPress?

Witryny internetowe zbudowane na CMS WordPress cieszą się ogromną popularnością. Twórcy tego systemu stale dbają o rozwój WordPress. Podobnie...

Jak sprawdzić z jakiej wersji WordPress korzystam?

WordPress to najpopularniejszy system CMS na świecie. Wielu użytkowników często nawet nie zdaje sobie sprawy, że jego strona internetowa...

Transfer, delegacja, przekierowanie domeny – różnice

Na domenie można wykonać wiele ustawień i zmienić sposób, w jaki wskazuje na określoną witrynę, jej pliki, a także, w jaki sposób...

Domeny, hosting, serwery VPS i poczta e-mail

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji.

Telefon

Kontakt w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - piątek
8.00 - 16.00
Infolinia:
+48 71 715 27 24

Poczta

Kontakt mailowy w sprawie usług i zamówień

Czynne:
poniedziałek - niedziela
24h na dobę
Email:
bok@domenomania.pl