Jak przenieść skrzynkę e-mail w poczcie Thunderbird?

Promocja na hosting WordPres za 1 zł na 6 miesięcy

Zmiana serwera poczty, zmiana firmy hostingowej czy nawet zmiana adresu e-mail, może wiązać się z koniecznością przeniesienia zawartości skrzynki pocztowej. Niektórzy dostawcy usług pomagają w tym, oferując wykonanie takiej operacji przez zespół techniczny, inni dodają narzędzia usprawniające cały proces. Jednak możesz samodzielnie przenieść zawartość skrzynki e-mail, korzystając, np. z poczty Thunderbird.

Przenoszenie skrzynki e-mail – informacje podstawowe

Przenoszenie skrzynki e-mail może wiązać się nie tylko z przenoszeniem jej zawartości, ale całego adresy e-mail, np. konfiguracji poczty wraz z domeną. W tym artykule skupimy się na przenoszeniu zawartości między dwiema skrzynkami e-mail. Pomocny będzie w tym program Thunderbird, który  oferuje możliwość obsługi wielu kont e-mail. Ponadto do przenoszenia wiadomości posiada dedykowane przyciski, umożliwiające łatwe zaznaczenia korespondencji w folderach i wskazywanie im nowej docelowej lokalizacji.

W ten oto sposób możesz skonfigurować dwa lub więcej kont poczty elektronicznej, a następnie dowolnie zarządzać ich zawartością. Twórz foldery poczty e-mail, synchronizuj je z serwerem poczty, przenoś lub twórz kopie wiadomości e-mail między folderami różnych kont e-mail. To naprawdę proste.

Przenoszenie poczty za pomocą Thunderbird może być także przydatne przy przenoszeniu serwera poczty do Domenomania.pl. Skonfiguruj nową skrzynkę e-mail utworzoną na serwerze Domenomania.pl oraz dodaj konto dowolnego innego usługodawcy. Skorzystaj z instrukcji poniżej, aby przenieść pocztę.

Jeśli posiadasz hosting w Domenomania.pl możesz na nim umieścić swoją stronę internetową lub przechowywać pliki.

Jak przenieść skrzynkę e-mail w poczcie Thunderbird?

Przenoszenie skrzynki e-mail, jej zawartości, jest naprawdę proste. Przede wszystkim skorzystaj z opcji dodawania kont e-mail do programu, a następnie zarządzaj folderami i wiadomościami.

  1. Uruchom program Thunderbird.
  2. Dodaj wiele skrzynek e-mail obsługiwanych w programie.
  3. Po lewej stronie ekranu znajdziesz dodane konta, kliknij wybrane z nich prawym przyciskiem myszki, aby np. dodać nowy folder (opcjonalnie).
    Utwórz nowy folder jeśli chcesz przenieść do niego zawartość innego konta
  4. Otwórz folder z wiadomościami e-mail do przeniesienia, zaznacz je pojedynczo lub wszystkie, kliknij prawym przyciskiem myszy, wybierz Przenieś do.
    Przenieś wiadomości e-mail z jednego konta na inne lub przenieś je do wybranego folderu
  5. Wskaż docelowy folder, do którego mają zostać przeniesione wiadomości, np. na innym koncie.
  6. Analogicznie skorzystaj z opcji Kopiuj do jeśli chcesz utworzyć kopię wiadomości.
  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie
Promocja na hosting WordPres za 1 zł na 6 miesięcy