Prowadzenie sklepu internetowego umożliwia dotarcie do zdecydowanie większej grupy odbiorców niż sklep stacjonarny, który z reguły kieruje swoją ofertę do klientów lokalnych. Jednak sama obecność w Internecie nie jest jeszcze wystarczająca do tego, by cieszyć się z większych zysków i większej sprzedaży.
- Sklep internetowy WordPress – jak uruchomić darmowy sklep?
- Dotacja na sklep internetowy – jak otrzymać dofinansowanie?
Jak rozkręcić sklep i zwiększyć sprzedaż w 6 krokach?
- Krok 1. Bądź widoczny
- Krok 2. Otwartość i przejrzystość to klucz do sukcesu
- Krok 3. Zachęcaj klientów do powrotu
- Krok 4. Zadbaj o profesjonalny wygląd strony
- Krok 5. Wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych
- Krok 6. Korzystaj z profesjonalnego hostingu e-commerce
Krok 1. Bądź widoczny
Nawet najlepsze sposoby sprzedaży nie przyniosą efektów, jeśli nie dotrą do odbiorcy, dla którego zostały stworzone. Jeśli więc zastanawiasz się jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, to Twoim pierwszym krokiem powinno być zadbanie o widoczność Twojego sklepu w sieci – jak to jednak zrobić?
Pierwszym sposobem są reklamy w wyszukiwarce oraz mediach społecznościowych. Jedną z największych zalet tego rozwiązania jest fakt, że zyskujesz możliwość nie tylko stworzenia materiałów marketingowych pod konkretne słowa kluczowe, ale również skierowania ich do grupy docelowej, wśród której jest najwięcej osób, których Twoja oferta może zainteresować – jest to więc korzystna inwestycja, ponieważ szansa na jej zwrot jest zdecydowanie większa niż w przypadku tradycyjnych reklam.
Kolejnym krokiem na zwiększenie widoczności jest optymalizacja sklepu pod kątem wyszukiwarek. Specjaliści SEO szybko wskażą na Twojej stronie elementy, które wymagają poprawy oraz wprowadzą rozwiązania pozwalające na podniesienie Twojej pozycji w wynikach wyszukiwania – wybór klientów najczęściej pada na strony znajdujące się w czołowej dziesiątce wyświetlanych propozycji, więc im wyżej na liście się znajdziesz, tym bardziej zwiększy się ruch na stronie.
Krok 2. Otwartość i przejrzystość to klucz do sukcesu
Jednak sam fakt dużej liczby odwiedzin na stronie nie gwarantuje jeszcze podniesienia współczynnika konwersji. Ważnym czynnikiem, od którego zależy czy Twój sklep osiągnie sukces mają również zamieszczane przez Ciebie treści.
Zadbaj o to, by wszystkie oferowane produkty posiadały jasny, a przede wszystkim zgodny z rzeczywistością opis, a także by samo korzystanie z Twoich usług było jak najłatwiejsze. Udostępnianie w widoczny sposób informacji na temat sposobów dostawy, płatności czy zwrotu zakupów buduje Twoją wiarygodność i jest premiowane przez klientów. W zdobywaniu zaufania pomogą Ci również takie elementy jak opis firmy czy formularz kontaktowy na stronie.
Krok 3. Zachęcaj klientów do powrotu
Pozyskiwanie nowych klientów jest bardzo ważne, nie możesz jednak pomijać potencjału, jakim są dla Twojego biznesu stali klienci – osoby regularnie korzystające z Twoich usług nie tylko przynoszą Ci stałe zyski w postaci pieniędzy wydanych na Twoje produkty, chętnie będą także polecać Twoje usługi wśród swoich znajomych. Żeby jednak tak się stało, musisz zachęcić klientów do ponownych zakupów w sklepie, na co istnieje kilka sposobów.
Oczywiście rzeczą, od której należy zacząć, jest świetna obsługa klienta i sprawna realizacja zamówień – jest to absolutna podstawa, bez której nie osiągniesz w sprzedaży online sukcesu. Dochodzą do tego również zniżki lojalnościowe, które możesz oferować stałym klientom, lub kupony promocyjne na następne zakupy w Twoim sklepie dodawane do każdych zakupów.
Krok 4. Zadbaj o profesjonalny wygląd strony
Nieodłączną częścią tego jak postrzegany jest Twój sklep jest jego wygląd – wizerunek jest bardzo ważny, ponieważ online, tak samo, jak w sklepach stacjonarnych, kupujemy głównie oczami. Jeżeli mamy do wyboru dwie podobne oferty, chętniej wybierzemy ofertę, która wygląda lepiej pod względem wizualnym.
Profesjonalny projekt graficzny to również element budowania marki sklepu, podobnie jak łatwa do zapamiętania domena internetowa i sprawny hosting stron WWW, dzięki któremu będzie ona działać bez żadnych komplikacji. Jednak sama grafika to nie wszystko, ważna jest również budowa strony – unikaj dodawania zbyt wielu elementów, jeśli nie są one konieczne.
Krok 5. Wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych
Nie powinieneś ignorować możliwości oferowanych przez media społecznościowe. Regularnie aktualizowane profile sklepu na wybranych portalach to świetny sposób na dotarcie bezpośrednio do klientów i przekazywanie im aktualnych informacji o nadchodzących promocjach czy zmianach w ofercie. To również świetna okazja dla klientów na przekazanie Ci swoich opinii – korzystaj z takich informacji, pozwolą Ci poznać elementy Twojej strategii sprzedaży, które świetnie się sprawdzają, jak i te, które wymagają dopracowania.
Pamiętaj, że na decyzje konsumenckie wpływ ma zdecydowanie więcej elementów niż tylko cena produktu – nawet najlepiej wyglądająca oferta nie zachęci nikogo do wydania pieniędzy, jeśli nie stoi za nią wiarygodna marka oraz przejrzyste warunki współpracy. Tworząc sklep internetowy, nie skupiaj się tylko na przedstawieniu oferty, ale również na przedstawieniu samego sklepu w jak najlepszej formie.
Krok 6. Korzystaj z profesjonalnego hostingu e-commerce
Wizerunek, dobra obsługa klienta, widoczność w sieci – wszystkie te elementy są bardzo istotne, jednak warto zwrócić uwagę też na to, że do odpowiedniego działania sklepu internetowego, niezwykle ważnym czynnikiem jest szybki i wydajny hosting.
Badania rynku e-commerce dowiodły, że znaczna część klientów rezygnuje z zakupów, jeżeli strona ładuje się powyżej 3 sekund. Szybkość działania witryny WWW ma także istotny wpływ na SEO i pozycję sklepu w wyszukiwarce Google. Pamiętaj zatem, aby Twój sklep działał w oparciu o hosting zapewniający najwyższą jakość i szybkość działania.