Jak zmienić dane konta / status prawny?

Co to jest cesja?

Cesja to inaczej zmiana danych abonenta, czyli osoby fizycznej lub firmy, która m.in. umieszczana jest na fakturach VAT. Podczas cesji możesz przenieść prawo własności (np. do domeny lub hostingu) na inne konto, które zarejestrowane jest na inne dane abonenta. Możesz wykonać cesję na dowolne inne dane abonenta (np. osobę fizyczną lub firmę).

Aby zmienić dane abonenta dla konta w Domenomania.pl, wymagane jest założenie nowego konta Abonenta i skontaktowanie się z Biurem Obsługi Klienta Domenomania.pl. Jeśli konto na „nowe dane abonenta” już istnieje w Domenomania.pl, to nie jest wymagane zakładanie nowego konta.

Dlaczego wykonywana jest cesja?

Najbardziej częstym powodem wykonania cesji jest zmiana wrażliwych danych identyfikujących abonenta, czyli właściciela. Zmiana danych właściciela może nastąpić, np.: w wyniku kupna, sprzedaży lub przekazania usługi innej osobie lub firmie. Zmiana danych w Panelu klienta powoduje zmianę danych nabywcy na fakturach VAT i dokumentach PRO FORMA. Cesja jest realizowana między innymi, gdy następuje:

  • zmiana imienia, nazwiska i/lub numeru PESEL w przypadku osób fizycznych,
  • zmiana numerów identyfikacyjnych REGON i/lub NIP w przypadku działalności gospodarczych.

Jak zmienić dane w Panelu klienta Domenomania.pl?

Jeśli zmieniają się Twoje dane osobowe lub dane firmy, pamiętaj aby je zaktualizować. Proces aktualizacyjny odbywa się poprzez przesłanie do nas wniosku (dostępny poniżej) wraz z odpowiednimi dokumentami (osoby fizyczne: obustronna kopia dowodu tożsamości, firmy: kopia aktualnego odpisu z KRS lub kopia wpisu do ewidencji działalności gospodarczych).

Po zalogowaniu do Panelu klienta Domenomania.pl niemożliwa jest zmiana takich danych jak:

  • nazwa firmy lub imię i nazwisko abonenta,
  • status prawny (osoba fizyczna lub firma),
  • pesel w przypadku osób fizycznych,
  • NIP w przypadku firm,
  • imię i nazwisko reprezentanta,
  • adres e-mail abonenta.

Jeśli chcesz zaktualizować powyższe dane wymagane jest dostarczenie wniosku o aktualizację danych. Zwróć uwagę, że wniosek umożliwia aktualizacje danych abonenta, a nie jego zmianę na innego. Wypełniony wniosek o aktualizację danych dostarcz do Biura Obsługi Klienta Domenomania.pl (np. w formie skanu lub zdjęcia cyfrowego).

Unikaj błędów! Przed wypełnieniem wniosku sprawdź kto jest aktualnym abonentem domeny poprzez kliknięcie na nazwę domeny w Panelu Klienta lub dowiedz się tego w Biurze Obsługi Klienta.

Jak tylko zaktualizować dane konta (bez cesji)?

Aktualizacja pozostałych danych, których edycja jest możliwa w Panelu klienta (np. adres, ulica i numer budynku, kod pocztowy, miejscowość, kraj) nie umożliwia zmiany statusu prawnego oraz przepisania usługi z jednego abonenta na drugiego. Zmiana abonenta na innego możliwa jest tylko za pomocą cesji.

Pamiętaj, że edycja danych w Panelu klienta nie powoduje ich aktualizacji z bazie WHOIS.

Jeśli chcesz zaktualizować dane klienta (np. adres, ulica i numer budynku, kod pocztowy, miejscowość, kraj), nie zmieniając przy tym abonenta, możesz to zrobić po zalogowaniu do Panelu klienta:

  1. Zaloguj się do Panelu klienta Domenomania.pl.
  2. Przejdź do sekcji menu: Twoje dane (lewa strona ekranu).
    Przejdź do sekcji menu: Twoje dane, aby zmienić dane dla konta w Panelu klienta.
  3. Na ekranie zostanie wyświetlony formularz: Dane zamawiającego, w którym będziesz mógł zmienić dane swojego konta.
    W sekcji: Dane zamawiającego możesz zmienić dane dla konta w Domenomania.pl
  4. Zaakceptuj wszystkie wymagane warunki i zgody i kliknij przycisk: Zapisz, który znajduje się w prawym dolnym rogu ekranu. Zmiana danych zostanie natychmiast zapisana.
  • Czy ten artykuł był pomocny?
  • TakNie