Założenie własnej działalności gospodarczej jest tak naprawdę pierwszym krokiem do rozpoczęcia sprzedaży. Aby dotrzeć do nowych klientów musisz wypromować swój biznes w internecie. Najlepszym sposobem na to jest strona internetowa, która przyciągnie zainteresowanych i pozwoli na zwiększenie zysków. Sprawdź, krok po kroku, co należy zrobić tuż po założeniu firmy.

Marketing kluczem do sukcesu

Wielu przedsiębiorców po założeniu działalności gospodarczej zapomina o jednym z najważniejszych elementów prowadzenia biznesu. Chodzi oczywiście o marketing, który jest niezwykle istotny do osiągnięcia sukcesu. Nie jest tajemnicą, że internet stał się na tyle popularnym źródłem komunikacji, że obecność własnej marki w tym medium jest niemal koniecznością. Niezależnie od tego czy chcesz oferować usługi, czy sprzedawać rozmaite przedmioty, to musisz dotrzeć do osób będących online. Najłatwiej jest skorzystać z social mediów, które pozwalają na bardzo łatwą komunikację z potencjalnymi klientami. Jednak Facebook i Instagram to kanały prowadzące ostatecznie do strony internetowej, będącej trzonem dobrego marketingu firmy.

To w tym miejscu będziesz mógł pokazać swoje produkty, zbudować własne portfolio, a także wskazać drogę do miejsca, gdzie znajduje się Twoja firma. Nawet najprostsza strona internetowa jest znakomitym sposobem na otwarcie się na potencjalnych klientów. Miliony osób każdego dnia korzysta z wyszukiwarek wpisując rozmaite frazy. Naprawa lodówki, zakup nowych butów lub sprawdzony salon fryzjerski – to tylko przykłady tego, czego ludzie szukają w internecie. Dzięki własnej stronie będziesz widoczny w sieci, a Twoje szanse na zdobycie nowego klienta wzrosną.

Strona internetowa – od czego zacząć?

Podjąłeś decyzję o założeniu strony internetowej, ale nie wiesz od czego zacząć? Pierwszym krokiem jest wybór domeny. To nic innego, jak unikatowa nazwa wyróżniająca Twój biznes na tle innych. Najłatwiej wybrać nazwę firmy, jednak warto pamiętać, aby taka domena była odpowiednio krótka i łatwa do wpisania dla użytkownika. Zbędne znaki i kropki pomiędzy nazwami zwykle nie są najlepszym pomysłem.

Po domeny przyszedł czas na hosting, który jest wirtualnym miejscem. W tym miejscu będą przechowywane wszystkie pliki i dane niezbędne do funkcjonowania strony internetowej. W pierwszej kolejności musisz określić jaka przestrzeń w chmurze będzie ci potrzebna. Niewielkie strony, które skupiają się na przedstawianiu swojego portfolio i pisania treści na blogach zwykle potrzebują nie więcej niż 50 GB wolnego miejsca. Inaczej jest w przypadku sklepów internetowych i większych serwisów. Zwykle warto wybrać pakiet hostingowy z przynajmniej 100 GB wolnego miejsca na dysku. Jeśli nie jesteś pewien ile przestrzeni zajmiesz, wówczas zdecyduj się na nieco większy pakiet. Mały zapas sprawi, że w przyszłości nie będziesz musiał kupować całkowicie nowego pakietu.

Wybierz szablon i gotowe!

Większość stron internetowych działa w oparciu o system WordPress, który umożliwia bardzo łatwe zarządzanie treściami. Po instalacji odpowiedniej wtyczki należy wybrać szablon. W tym miejscu masz dwie możliwości – skorzystać z bezpłatnego motywu lub zdecydować się na wersję płatną. Profesjonalne szablony kosztują od kilkudziesięciu złotych do nawet kilku tysięcy. Wszystko zależy od tego, co będziesz publikował na swojej stronie. Dla początkujących przedsiębiorców polecamy wybór darmowego szablonu. Jedyne co pozostało, to uzupełnić stronę o odpowiednie treści i zdjęcia i gotowe!  

Ile to wszystko kosztuje?

Ceny hostingów www, jak i domen nie są wygórowane. Za podstawowy pakiet od sprawdzonego dostawcy będziesz musiał zapłacić od 89 złotych na rok. Po przeliczeniu wychodzi na to, że miesięczna opłata wyniesie Cię nieco ponad 7 złotych. Domeny www są jeszcze tańsze. Rejestracja za rok to koszt rzędu nawet 5 złotych. Jeśli zdecydujesz się na darmowy szablon do WordPressa, to koszt utrzymania strony internetowej w skali roku wyniesie mniej niż 100 złotych. Korzyści, jakie przyniesie wirtualna wizytówka działalności będą znacznie większe!

Atrakcyjna strona internetowa pozwoli dotrzeć do nowych klientów

Marketing własnej działalności gospodarczej to element, o którym nie warto zapominać. Strona internetowa to znakomity sposób dotarcia do nowych klientów. Ceny hostingów www, jak i domen nie są zaporowe, dlatego nawet małe firmy będą w stanie utrzymać stronę internetową. Nie czekaj i już teraz sprawdź oferty hostingów i domen www. Postaw na sprawdzonych dostawców i zwiększ swoją sprzedaż!